vem drar korten?
Sporrad av "lägga för sig själv"-tråden tog jag mod till mig idag och lade för dotter. Det vart jättebra och jag tyckte det funkade fint, men har en fråga - vem drar korten? Jag blandade men lät dotter dra de tre kort jag skulle läsa.
Men hur gör ni andra?
Jag har läst om de som tycker att andra inte ens får ta i deras lekar för då blir den påverkad av den som rör den och behöver renas för att kunna användas av ägaren igen…
Förlåt om det kanske inte blev rätt grupp jag lagt frågan i 
Det där får man göra som man vill med, tycker jag. Vad som är rätt eller fel beror på hur du själv ser på saken.
Jag har några som bara jag får röra, men också några som andra får röra. Kan inte förklara skillnaden, det känns bara som om de själva säger: "jag blir gärna rörd av alla" eller "jag vill bara bli rörd av dig".
Känn efter vad som känns rätt för dig, helt enkelt.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
När jag lägger kort för någon annan via datorn är det jag som drar korten, likaså om jag har personen här. Inte för att ingen får ta i min tarotkortlek, men ser ingen anledning till det när jag själv vill va den som drar korten. På sätt o vis är det för mig en privat ägodel.
Eller vad säger ni andra som äger en tarotkortlek?
Ingen annan får ta i min tarotlek. Vet inte varför men det är bara min känsla för mina kort. Fast det handlar säkert om att jag inte vill ha personens energier på dom.
Det är jag som blandar och kuperar, men 'frågaren' får gärna dra eller peka på de kort den vill ha… det tycker jag bara hjälper till att få in 'frågarens' energier… :)
Men det kan också bli lite som det faller sig… som det känns för stunden :)

Jag brukar vara den som drar korten, jag är inte så glad i att någon annan tar i mina kort. Men kan bero på lite vem det är jag lägger för.