Tarotkonsultation eller övning?
På förekommen anledning vill jag nu klargöra vad som gäller på denna sajt.
Vi som är aktiva på sajten kan gärna ställa upp för varandra om det är någon speciell fråga som vi känner att vi inte själv vill tolka. Många upplever ju att det är lättare att tolka för någon annan än sig själv.
För att vi ska få träna och bli bättre så behöver vi öva, så var inte rädda för att lägga ut en fråga. Var heller inte rädda för att försöka tolka denna!
När jag gör en tarotläggning för en klient så tar jag betalt, liksom de flesta tarottolkare gör. Detta för att det tar tid att göra en heltäckande tarottolkning, som berättar om hela livssituationen. För min del lägger jag tio kort gånger tre, alltså tre kort för varje grupp och tio grupper. Jag vill också känna att jag får kontakt med klienten, inte så att jag vill veta något i förväg utan jag vill känna att det finns en bra kommunikation. När det gäller en distanskonsultation så ska det också skrivas. Det blir mycket skrivarbete som tar en del tid i anspråk. För min del så är själva skrivandet också en del i min tolkning eftersom det ibland inträffar "automatisk skrift", och då är det bara för fingrar och tangentbord att hänga med.
Om någon skriver hit till sajten och vill ha en tarotkonsultation för ett år framöver så utgår jag från att vederbörande vill ha en heltäcknande läggning.
Det är stor skillnad på att öva och göra en heltäckande tarotkonsultation.
Så, ni som vill träna och som vill ställa upp att träna på gäller detta bara enstaka frågor.
När tarotkursen kommit igång så kommer det säkert att bli en del som är sugna både på att träna och på att ställa upp som övningsobjekt.
Kram!
Bra skrivet Morgaine! Och det tycker jag att man ska respektera utan att bli sur och hoppa på ex. dig!
Tack Soffe :-)
Sedan är det också väldigt viktigt att den som söker hjälp och vägledning är tydlig i vad h*n vill.
Ja Precis
Mkt bra inlägg! Alla är välkomna att ställa enstaka frågor här och vi medlemmar är ju här för att hjälpa varandra i både tolkning och förslag… Nybörjare som mer erfarna, men när det kommer till stora tarottolkningar så handlar det ju om så mkt mer både i arbetstid och energi osv… vilket jag tror alla förstår! Det här är ingen sajt för stora "gratis" tarotkonsultationer utan ett forum för att lära sig, diskutera, byta ideer och erfarenheter och för att utvecklas runt ett fantasktiskt spännande gemensamt intresse! Eller hur!? :)
Väldigt bra och tydligt skrivet av er alla! 
Jag tränade lite på min syster igår och tog då nyårsläggningen. Det var verkligen jättekul och då kom jag fram till att det är lättare att tolka korten då det gäller någon annan än mig själv. Korten talade till mig på ett fantastiskt sätt och min syster tyckte också att det var roligt och informativt. 
"Låt själen vara fri"
Mycket bra skrivit att redogöra var gränsen går för tarotläggningar. Jag är öppen att hjälpa någon om dom har en fråga men inte att lägga en hel tarotläggning för dom.
Hej.. är nyfiken lite på om jag kommer att byta jobb i vår eller om jag får fortsätta på mitt gamla? Hade gärna velat ha ett nytt närmare min bostadsort och helst inte inom vården.. någon som kan se i fall det blir någon förändring på jobbfronten för min del ? är född 30 dec -62..så än är det många år kvar till pensionen.. helst skulle jag vilja vinna många miljoner och gå i pension redan nu .. ha det bra alla tarottydare .. Ann J