Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1920 ggr
Skogselva
2010-01-03 22:39
0

"Praktik"

Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, jag vill bli spådd som en del av lärandet. Jag vill veta hur ni andra gör när ni spår, och på så vis kanske även dra lärdom av det när jag själv spår.

Så visst kan jag tänka mig bli ett övningsobjekt för Nybörjare, men jag skulle önska att någon mer erfaren också tog sig tid så jag kan se hur båda parter gör, alltså Nybörjare och erfarna.

Jag har aldrig blivit spådd av någon annan än mig själv, så det vore ju intressant att bli det av någon annan.

Jag har ingen jätteseriös fråga i åtanke, utan det här är som sagt mer en del av min egen "utbildning" att få se hur andra kan göra. "Komma ut i arbetslivet" helt enkelt.

Om det är några som känner sig manade. Flört

Vill ni ha en fråga att rikta in er på… tja, spå mitt kärleksliv, annars går det bra med en mer överskådlig allmän spådom.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2010-01-05 18:51
0

Ingen?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Soffe
2010-01-05 19:23
0

Taskigt att ingen svarar. För min del är det lite för mkt just nu. Hoppas någon annan vill o kan erbjuda sig.

nillanb
2010-01-05 19:26
0

Jag har inte kunskapen… så jag kan inte hjälpa dig.

Jag har precis fått en tarotlek, och har inte lärt mig ännu.

Skogselva
2010-01-05 20:11
0

#2 Det är okej, det är ju inte direkt liv eller död det handlar om. Flört

#3 Lycka till med din lek Glad

-----------

Och det skulle vara kul ifall någon nappade på förslaget - övning som övning, eller hur? Flört

[GunillaR]
2010-01-05 20:39
0

Jag kan hjälpa dig i morgon onsdag. Har lite huvudvärk idag som jag måste brottas med.

Om du ställer två frågor så ska jag dra ett kort och tolka dem. Till exempel - hur ser det ut med kärleken för mig under 2010? - eller - hur blir det med min utbildning?

Ställ två frågor som känns viktiga för dig, du kan fnurla ut tills i morgon Flört

Skogselva
2010-01-05 22:38
0

#5 Låter braFlört

Pagan
2010-01-05 23:40
0

Hej skogselva. Jag anmäler mig som frivillig amatör. Jag har inte samma erfarenhet som Morgaine, vilket var din utgångspunkt - ett proffs och en amatör - om du kan tänka dig att jag gör ett försök så gör jag gärna det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogselva
2010-01-05 23:43
0

#7 Gör du så Skrattande säg till om du vill ha en fråga eller om du nöjer dig med de som stod där uppe.

Skogselva
2010-01-06 12:58
0

Här är frågorna som ni kan ta när ni har tid:

#5 Jag är något orolig inför sommarens ekonomi, angående sommarjobb och liknande, men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera frågan.

och

Hur blir mitt kärleksliv 2010?

#7 Hur kommer min vår bli 2010? (Den här är viktig, även om det inte låter så, för jag lider mycket av vintern.)

Pagan
2010-01-06 19:40
0

Hej Skogselva här är vad jag såg i korten

Du står inför ett beslut att lämna en dålig situation bakom dig, ett avsked, du kommer till insikt om att du gjort det du kan. Du förändrar ett gammalt beteendemönster. Du ändrar din inställning till något som du förut tyckte var väldigt viktigt. Det tycks dig inte viktigt längre. Kanske avvisar du ett erbjudande. Du lägger gamla planer på hyllan. Något sker som gör att du blir rastlös och ser saker enbart som hinder. Du saknar den verkliga gnistan och intresse saknas. Har någon lagt sig i? Denna nya faktor skapar en maktkamp. Du måste lita till din intuition för att skapa den målmedvetenhet du äger.
Ekonomiskt blir det inget uppsving. Här kanske du får hjälp från oväntat håll. Du måste jobba hårt för att inte tappa motivationen. Fråga dig själv hur du kan förändra din situation, vem/vad är det som du måste konfrontera. Sluta grubbla och befria dig, se sanningen i vitögat. Först då kan du etablera styrka, öka dina möjligheter och skapa en bättre position.

Sajtvärd Tarot

Pagan
2010-01-06 19:59
0

Skogselva. Jag funderar på att be dig göra samma sak för mig - hur blir min vår? Vad säger du?

Sajtvärd Tarot

Skogselva
2010-01-06 20:04
0

#11 Jovisst, men jag hade gärna velat veta vilka kort som kom i #10 och vilken stjärna du använder. Flört 

(Det blir lite lättare att sätta sig in i tolkningen om man vet vilka kort som ligger på bordet, tycker jag.)

Skogselva
2010-01-06 20:15
0

#11 Jag har dock lite svårt för att ta till mig vad korten säger just nu, det verkar som om jag inte alls kan spå så här i närheten av avtagande måne, men jag ska försöka på måndag (månens dag Flört).

Kan du vänta så länge?

Pagan
2010-01-06 20:36
0

Skogselva, jag mailar dig vilka kort jag fick fram och Så klart väntar jag tills på måndag.

Sajtvärd Tarot

Skogselva
2010-01-07 21:17
0

#5 Hur går det med den där läggningen du skulle göra i går onsdag? Flört

[GunillaR]
2010-01-08 12:19
0

# 15 - Jag skäms så att öronen hänger - glömde bort den Skäms

Gör den nu istället.

Momento bara

[GunillaR]
2010-01-08 13:52
0

# 9 - Jag ställer frågan så här:

Hur ska Skogselva lösa ekonomifrågan detta år 2010:

Det första jag ser är någon form av samarbete/partnerskap. Det ser ut att röra sig om ett jobb. Det behöver inte vara partnerskap i den bemärkelsen men ni är i alla fall två som tillsammans utför ett arbete och båda två har samma befattning. Detta arbeta börjar som en idé och sprider sig sedan vidare och växer till något som båda känner mycket stor betydelse inför. Det som är mycket viktigt i detta samarbete är att ni båda - trots era skillnader - strävar mot att betrakta er som en enhet.

Det finns en mycket stor energi hos dig och trots att ni är två om arbetet så känns det ändå som att du blir den som tar initiativet, kanske även en sk ledning (fast ni båda har lika befattningar). Detta jobb kommer ge frukt såtillsvida att det ger både klirr i kassan plus en erfarenhet som du kommer att ta till dig och en dag bygga vidare på där du står på egna ben.

Tyvärr är detta jobb/uppdrag bara tillfälligt och kommer ta slut . Det kommer ta slut lite plötsligt, precis när du upplever att det känns som intressantast och roligast, vilket gör att du blir lite ledsen och tjurar en stund. Men sedan när du får lugnat ner dina känslor så ser du möjligheten som du själv kan göra, det som du själv kan gå vidare på.

Jag ställer också frågan om hur det ser ut på kärleksfronten detta år 2010.

Vad gäller ett möte med "honom" så kommer detta ske på samma gång som ett annat möte. Detta möte är där ett beslut kommer att fattas och där man kommer bilda någon slags förening/forum. Det handlar om två organisationer som blir till en. På detta möte finns denna "någon". Det känns som om ni diskuterar världsproblemen (vilket inte är så konstigt just nu).

Du känner en stor samhörighet med naturen, inte bara med träden och floderna utan även med de krafter som råder.  Hur sjutton kommer det en man in i denna bilden? Såvida inte han också har samma intresse. Detta känns lite kul eftersom jag upplever som om vetskapen om hur allting fungerar (naturkrafterna) gör att du träffar någon som är likasinnad. I bilden ser jag faktiskt två stycken fåglar (eller är det älvor) som tillsammans tar emot en gåva från Moder Jord.

Det tredje kortet berättar om att du just nu inte har direkt tid för någon djupare kärlekshistoria eftersom du är väldigt engagerad i ditt eget upptäckande. Du är också mycket inne på att skaffa dig en karriär att bygga vidare på och då får helt enkelt männen vänta. Du är helt enkelt inte färdig med dig själv.

Men du kommer att ha något eller några förhållanden som du njuter av och som du lär av, men de blir inte något långvarigt. Det ser ut som två förhållanden som är alltigenom positiva men inget du vill bygga vidare på.

---------------------

Kommentar: Jag berättar aldrig vilka kort som är inblandade eftersom det bara skulle förvilla klienten. Om jag till exempel skulle börja prata om Döden eller Den Hängde, eller Tornet som rasar, då skulle med all säkerhet vederbörande bli ganska rädd och betänksam

Kram Gilla

Skogselva
2010-01-08 16:34
0

#17 Men nog skulle jag vara dålig påläst om jag blev rädd av dessa kort, inte för att jag ska tvinga dig till att avslöja. Flört

Ska jag gå och suga på dessa karameller, och hur de delades ut, tack Morgaine och Pagan för att jag fick se hur ni gör.

Skogselva
2010-01-11 20:31
0

Pagan! Din vår 2010:

Det förflutna:
Efter att ha nått ett efterlängtat mål har du vänt dig inåt i dig själv i en välförtjänt vila.

Nutid:
Allt som har med natur att göra, mycket troligt kommer du hitta din frid och ditt lugn just i naturen. Kortet vittnar även om speciella tillfällen - kanske en nybliven student eller liknande. Även positiva förändringar

Framtid:
Smärta och sorg, jag lade också ett stödkort, eftersom det förra var lite svårtolkat. Detta vittnar om bra flyt i det professionella, knivspetskunskap och bra relationer. Eftersom korten inte vittnar om ett avsked/farväl så tolkar jag det som att inget "dåligt" kommer att hända. Antingen du, eller någon när och kär, kommer att flytta långt bort för yrke/utbildning. Vare sig det är då eller den nära och kära, så kommer lyckan att finnas på denna plats.

Då får välja själv om du vill veta vilka kort som kom upp, eller om du vill ha det så här.