Tips på förvaring
Mina askar till tarotkorten börjar bli söndriga och utslitna. Är det någon som har ett enkelt tips på hur man kan göra ett nytt fodral. Kanske en påse av något slag.
Tyg har jag, jag bara fattas idéer och beskrivning.
Inte för att jag har provat för att se om det fungerar, men ett tygfodral anpassat efter korten hade varit kul att ha, tycker jag (kanske själv ska rota fram mors symasking och sy lite? hm…)
Ett fodral med en "lucka" och en skojig knapp. Är jag otydlig?
Kanske något mer avancerat än de där vanliga påsarna man kan köpa, men svårt borde det ju inte vara. Raksömn upp, raksömn ned…
Annars så virar jag bara in mina i svart tyg.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag har en jättefin liten tygpåse från Indiska. Du kan ju kolla där :-)
Rita av eller mät upp dina kort, sen klipper du ut två tygstycken som har sömsmån 5 cm bredare runtom 'botten' och 'långsidor'. Till övre kortsidan lägger du till 7 - 10 cm så har du sömsmån att vika ner och sy kanaler överst så du kan trä in ett vackert band och dra ihop hela påsen med.
Dekorera påsen med stenar, pärlor, paljetter, tygblommor, symboler, band, tecken eller vad som känns bra och som symboliserar dig :)
It is done! ;)
Kram!
Jag hittade ett fint litet träskrin som jag har min tarotlek i.
# 3 - Åhhhhh nu blev jag verkligen sugen 
Naturligtvis måste den dekoreras. Jag tror jag får åka in till en tygaffär i stan där de bara har vackra orientalista tyger. Kanske där finns en liten stuvlåda. Det ska ju inte så stora bitar till.
# 4 - Jag har alla mina tarotlekar i ett stort träskrin, men jag vill ändå ha dem separerade och i ordning i sina egna fodral.
Siden, sammet, brockad………….. 

Åh nu blev jag med sugen på att fixa till någonting!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ja, visst är det lite mysigt att fixa sina egna vackra påsar att förvara korten i… nu blev jag med sugen att sy nya fina påsar till mina lekar… :) Bra att pyssla med när det är svinkallt ute :)

Av skinnspill kan man göra en hel del snyggt också 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
För min del blir det vackra tyger som glittrar. Ska göra ett besök i denna butik nästa vecka. Det är ett par från Indien eller Pakistan som äger butiken. Hon syr upp de fantastiska fest- och brudklänningar och båda står i butiken. Ni skulle se vilka tyger!!!!
Hoppas de har en låda med stuvbitar 

#9 Jag kan tänka mig att du hittar mycket fint där. Min väninna i Goa är också jätteduktig på att sy fest och brudklänningar, får nog ta och titta igenom hennes tyglåda när jag kommer ner 
Jag har en trälåda ca 20*20 cm och 10 cm hög.
En gång i tiden fick jag en bägare i tenn i den. Men så målade jag den gul, blå och lite grön. Jag har också på varje sida målat bägare, stav mynt och svärd.
På locket har jag målat yin och yang och liggande åttan.
Halmen som tennbägaren låg i är kvar och det finns inga spikar eller skruvar i lådan. Allt är av trä och läder.
I den förvarar jag pendlar, vanlig kortlek, runorna och mina tarotlekar.Fast dom är också inlindade i ett tygstycke.
# 10 - Du får ta med dig en extraväska till tygbitarna. Sen kan du ju sälja dem till oss för en billig peng, till oss här på sajten alltså 

#12 Ska ha det i åtanke för jag letar just nu efter en billig biljett ner. Brukar ha en hel del smått o gott med mig hem och på marknaderna kan man göra bra fynd om man är bra på att pruta
och det är jag