Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1553 ggr
JMax
0

Hur drar ni korten?

När ni lägger ut eller drar kort, hur gör ni då?

Blandar sen lägger ut korten i ordning från överst ur högen eller tar ni kort blandat huller om buller ur leken?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Soffe
0

Jag blandar korten som vanligt och sen drar jag kort slumpvis..

[GunillaR]
0

Det där gör man till sitt eget.

Efter att man har blandat kan man kupera tre gånger och sedan lägga ut korten från toppen.

Man kan också lägga ut korten på bordet och dra så många som man behöver. Dragningen ska ske med vänster hand.

Är det bara en fråga eller två så kan man ha sitt eget "magiska tal" där man drar var 5:e kort, eller var 11:e, eller vad man nu känner som sitt magiska kort.

Soffe
0

#2 Inget sätt är väl fel hoppas jag, utan som du säger att det där gör man till sitt eget.

[Linda-E]
0

Jag blandar leken och sedan lägger jag ut 3 högar i olika storlekar på bordet, tar den i mitten i min vänstra hand och sedan den till vänster i min vänstra hand så dom kommer ovanpå dom andra korten och sist tar jag den högra högen och den kommer längst upp. Sedan tar jag kort för kort och lägger ut dom på bordet till en läggning.

Jo, jag har också hört att man ska dra med vänster hand för den är närmast hjärtat.

[Camio]
0

Efter blandning och tre kuperingar brukade jag förut dra kort slumpvis…. men numera om jag bara ska dra tex. 2 kort för en mindra fråga bukar jag räkna upp enligt mina numeroligiska tal, såsom Morgaine beskrev i en tidigare tråd… mina tal är 5 och 14

Så först räknar jag till det 5e kortet och drar det, och så fortsätter jag till kort nr 14 :) Känns bra!