Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 888 ggr
Isa56
0

Fråga om tolkning

Hej

Jag har lagt en nyårsläggning för min dotra, och jag sitter fortfarande och "klurar" på den. På "kärlek" drog jag "Eremiten". Hm någon separation tror jag inte på, Om jag fattat rätt så tar man den betydelse som känns mest rätt, just då?

Jag känner att kortet betyder att hon ska släppa sin rädsla för "andekontakter" (jo det är livligt i deras hem ibland) och vända inåt, få kontakt med sig själv. (Hon har 4 barn och precis som sin mor, glömmer hon gärna bort sig själv.)Hoppas jag inte rör till för mycket, men det är första gången jag lägger för någon annan. Och jag har en stående tillåtelse att använda henne som försöksobjekt,

Tacksam för lite tips och råd.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Vad gäller eremiten och tolkningen så behöver inte detta betyda separation. Korten kan betyda att ingenting speciellt händer, eller ska hända. Kortet kan också betyda att vederbörande behöver större tid för sig själv. I hänseende till kärlek så kan det betyda att hon behöver sin egen tid för att kunna vårda sitt kärleksförhållande väl.

Isa56
0

Tack för svaret. Jag drog "Fem i Bägare" för henne själv, Bägaren står för känslor. Så det känns som att som du säger hon behöver mer tid. Eller snarare hon behöver lära sig att ta hand om sig själv också och inte bara familjen, hon glömmer bort sig själv. Det sista kortet "vad hon inte kan undvika" blev "Döden" Där känner jag att det fortfarande handlar om ett "inre sökande" att släppa en del gammalt och kanske ett nytt yrke. Min känsla för den här läggningen är att hon ska ta hand om sig själv, att ge sig själv mer utrymme.

Kram Isa

[GunillaR]
0

Ja, Döden är ju transformation och när den väl kommer så kan man inte undvika denna :-)

Kramen

Isa56
0

Tack, Jo nån form av förändring blir det i år.  Nu känner jag mig redo att delge henne min tolkning av det nya året. Hon är nog lite nyfiken på det. Flört 

Kram Isa

Soffe
0

Som lite lugnande kan jag säga att jag skulle inte tolka det som en separation, utan mer som Morgaine skriver. Mer tid till sig själv…