Godmorgon 3/1
Brrr va kallt det är ute. Gillar inte den här kylan, även om det är skönt med frisk luft.
Idag är det åter igen en lugn dag. Har inget speciellt för mig.
Så jag hoppas att ni alla får en trevlig söndag!
Godmorgon 
Håller med, det är kallt, inatt har vi haft -14 grader, det är rätt kallt för att vara härnere i "söder" inget shorts och t-shirt väder precis. Hihi
Idag blir det lugnt, imorgon har vi bröllopsdag så då kanske vi hittar på något.
Ha en skön dag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God morgon Soffe och alla andra idag.
Här var det 16.5 när vi tog första morgonpromenaden jag och Siri. Månen hängde kvar och lyste över oss med sitt klara sken. Magiskt
kram
Godmorgon!
Hyfsad natt igen! Lite konstig/a drömmar men inget otäckt så det var bara intressant! -15 grader här o mulet men blåsten verkar tack o lov ha slutat.
Grattis i förväg då Isa…om du skulle försvinna på romantiska äventyrligheter imorgon!
Guben jobbar i helgen o sussar som sötast just nu. Sådana dagar, när båda töserna är hemma, blir det mest till att glida med. Börjar jag göra ngt "tänkande" typ pärlande el läsande så brukar det oftast bli ett himla liv. Så de dagarna blir det mkt dator, vika tvätt o försök till att plocka undan här hemma…OBS; *försök*…!
Hade kanske åkt o hälsat på ngn men då töserna är förkylda så…De bidde iaf glada över sina julklappar igår o har druckit ur sina djurmuggar nu på morgonen. Själv är jag sjukt sugen på att pärla efter det att jag satt o plockade ihop min systerdotters smyckekit igår.
Imorgon ska jag ringa skattemyndigheten o fråga vad som gäller om jag vill sälja mitt skapande mer aktivt. Har lite svårt att läsa mig till sådant där som är viktigt o dessutom skrivet på "fikonspråk". Har fått lite olika bud på när man måste börja skatta på inkomst från hobbyverksamhet o om ta upp det i deklaration, så nu snurrar det bara i min hjärna. Förut har jag ju bara behövt skriva under den förtryckta blanketten…mkt bekvämt på min ära! 
Önskar allahopa en finfin dag! 
Godmorgon alla 
Stelfrusen känner jag mig 17 grader inne
,
sprungit runt som en tok och tänt ljus.
-19,5 ute….
ha en fin dag alla
Godförmiddag!
Det blev en sovmorgon idag också 
Solen skiner här men det är kallt. Hur kallt vet jag inte för jag har inte kollat än. Men det blir en promenad idag också, absolut.
Jag hade för mig att det var måndag när jag vaknade, men blir helt förvillad av dessa helgdagar. Men i morgon är det väl vanlig dag?
Ha en skön söndag!

God förmiddag allihop!
Ska åka och arbeta idag, och flyr som vanligt från skolarbetet…
Måste ta tag i mig själv nu så mina uppgifter blir gjorda nån gång!
Men idag är idag och nu ska snart göra iordning mig.
Önskar er en riktigt härlig dag!
Goddag på er.
Läser att ni alla har det kallt idag men här är det bara minus 5 grader, annars så har det varit minus 15-20 i flera dagar.
Det har kommit 68 centimeter med snö hos mig. Ett riktigt vinterlandskap, mysigt.
Inväntar att jag snart ska gå och arbeta.
Fått ont i ryggen och i mina armar pga arbetet, inte bra.
Ha en bra söndag allihopa.
Kram
Hörde precis på radion att det varit minus 21 grader i Skåne. Det är mycket och inte alls normalt. Vaddå global uppvärmning?????
Men någon snö finns här inte så detta är inte alls bra för växterna. Eller gräsmattor…………..
O vi har snö men det är bara blister så vi har noll tjäle. Det blir nog ledsamt till våren då man får se kylans härjningar i trädgården. 
Ja jag säger bara brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr… det är såååå kallt här. Ovanligt, men lite härligt ändå för det är så ljust och klart ute :)
Kram till er alla denna söndag!
Camio

Här är kallt så in i …., satt ute och "syndade" (tog mig ett bloss) och mina tofflor fastnade i altangolvet.!! Vi har haft storstädning i dag. Jag - MAMMA har infört det i familjen - att vi hjälps åt en dag i månaden med allt!! och sedan har vi alla olika sysslor varje dag. (vi är fem i min familj). Detta fungerar riktigt bra. Kan just nu känna mig lite nöjd då hela huset riktigt glänser. Fridelfina - hur är det med disciplinen? Vet själv då jag pluggade "på äldre dar" hur lätt det var att hellre stå vid disken och hänga tvätt än att plugga. Värst efter lite ledighet. Nu har jag en svägerska som pluggar och hon hör ofta av sig då hon behöver hjälp med olika skoluppgifter, senast var det en engelska uppsats. Kanske du borde ta oss till hjälp?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Pagan: Jo, diciplinen har flugit till varmare land antar jag för här är den inte! Har 2 PM och en hemtenta att göra innan den 15 jan! Jag antar dessutom att diciplinen tagit med sig studiemotivationen som reskamrat för det är mycket lättare att börja städa, diska, arbeta eller sitta på nätet och vara "social"
än att ta fram dokumenten och börja skriva!
Om jag skall börja med att göra en prio-lista så är det som följer:
- PM om en social arbetsmetod, ca 4-5 sidor (klar till 11/1)
- Hemtenta i etik, ca 2 sidor (klar till 15/1)
- PM om etiskt dilemma, ca 4 sidor (klar till 15/1)
Men jag återkommer gärna när jag börjat skriva, för synpunkter behövs alltid. Så tack för erbjudandet!
I morgon ska jag jobba 8-18 ungefär, men på kvällskvisten ska jag sätta igång!