Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 3924 ggr
[GunillaR]
0

Vilket är ditt personliga kort?

Detta kan du räkna ut genom ditt födelsedatum.

Så här gör du. Vi säger att du är född den 3 februari 1968

3 + 2 + 1968

3+2=5 + 1968

(1968 = 1+9=10 +6=16 +8=24)

(2+4=6)

5 + 6= 11

Ditt personliga kort är 11 eller 2

11 (XI) = Rättvisan

2 (II)= Översteprästinnan

Detta personliga kort kan du med fördel använda dig av när du ska dra dagens kort. Då blandar du, kuperar och sen bläddrar du fram det antal kort som ditt nummer är.

Jag har nummer 7 (VII - Vagnen).

Skogselva
0

30 juni 1990 = 10/19

Så mitt kort är antingen Ödeshjulet eller Världen, beroende på när jag ska sluta räkna… är inte helt säker.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Isa56
0

29 april 1956 = 9

Mitt kort blir IX Eremiten,

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tuva-Lena
0

Om man får tvåsiffriga tal på båda ställena, räknar man ihop dem då? och sedan lägger man ihop de två siffror man får i summan, i mitt fall blev det 32. Skall jag alltså lägga ihop dem då, så att det blir 5..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Soffe
0

Mitt personliga kort är nr. 8 och är Styrkan Glad

c-aroline
0

Mitt personliga kort är nr.21 Världen, eller nr 3 Kejsarinnan

[GunillaR]
0

# 1 - Det blir 10 för dig, eller 1

Ödeshjulet eller Magikern

30+6+1990

3+6+1990

9+1990

9+19 =28 = 10 eller 1

[GunillaR]
0

# 3 - Då blir det 5 - Översteprästen

[GunillaR]
0

För mig blir det så här

6 juli 1947

6+7+1947

13+1947

4+21

4+3 = 7

Skogselva
0

#6 aha

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Tuva-Lena
0

#7 Fy den verkar tråkig. Rynkar på näsan Får man säga så? Tyst

Indiania
0

För mig blev det personliga kortet Magikern eller Ödeshjulet

" Var nära naturen - var när dig själv "

janing
0

Jag blev en 7:a

majlar
0

Jag blev en 7:a

Vagnen

Det här verkar spännande.

Magnea
0

12 maj 1979 = 7

många sjuor här :)

[GunillaR]
0

Sjuan är ju lite magisk Flört

ina3
0

VI - Kärleksparet

Nyckelord: Dualitet - Par - Äktenskap - Samarbete - Helhet - Val

Viktig val som påverkar livet. Det heliga samfundet mellan man och kvinna som kommer att leda till en välsignad helhet. Partner och samarbete.

Har funderat mkt på detta kort…vet inte riktigt hur jag skall tolka det som "mitt" kort alls..Obestämd

~ Medarbetare på Tarot ~

[Camio]
0

14 eller 5 för mig :)

Spännade med numerologi så här :)

[BigMama]
0

11 eller 2. Som i i exemplet #0. Vad nu det kan tänkas betyda? Är man en kombination av dessa båda kort eller?

[GunillaR]
0

# 18 - Ja när det är två kort så är det så Flört

Hoppfull
0

Jag får det till att mitt tal blir 8, vilket kort är det?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Camio]
0

Kort 8 är Styrkan! Bra kort! :)

Hoppfull
0

Aha, vad står det för… förutom det uppenbara alltså Glad Fast det kanske finns en tråd där jag kan läsa mig till det själv… Skäms

[GunillaR]
0
[Camio]
0

Gå in och titta på artikeln 'Stora Arkanan' så kan du läsa mer där :)

Soffe
0

En till som har Styrkan Glad

Hoppfull
0

#23 & 24 Tack, jag såg den!

Kan man finna mer utförlig läsning om korten någonstans?

Soffe
0

#26 Det finns ju att söka på nätet oxå :-) När du tittade i beskrivningen i artikeln Stora Arkanan. Vad får du för känsla då? Ett kort kan stå för mkt och allt stämmer inte på alla, utan man får gå på sin egna känsla oxå.

[GunillaR]
0

# 26 - Har du någon beskrivning som följde med leken?

Hoppfull
0

Självklart kan man söka på nätet… det känner jag till Glad Ibland finns det artiklar skrivna redan på sajten som man kan få ta del av.

Oj, i min tarotlek är allt på engelska… där heter 8:an Adjustment och det står: Justice, Balance, Adjustment, Suspention of Action pending decision. May refer to lawsuits, trials, marriages, treaties etc.

Det står även Adjustment. Traditionally called Justice, the new name i a literal translation of the french "Justesse", that is Equilibrium. She is balancing from the headdress of Isis the scales in wich are the bubbles of Maya, illusion, typifying the transitory quality of human justice. The whole picture represents balance by opposites. The diamond patterning foreshadows the balancing Harlequin of the Commedial del I'Arte.

Ganska intressant ändå då jag är en rättvisekämpe i alla lägen, som tagit orättvisor mycket allvarligt och alltid slagits för de som blivit orättvist behandlade och har varit sedan jag var mycket mycket liten.

Soffe
0

#29 Jag ville få dig på lite mer andra tankar oxå, inte bara googla.

NessaInglorion
0

1 oktober 1978 alltså blir mina kort XVIII (Månen) eller IX (Eremiten).

Bra eller dåliga kort? Jag är ju rätt ny på det här. Tungan ute

#29 Min tarotkortlek är också på engelska.

Kram

"Låt själen vara fri"

NessaInglorion
0

#32 Jo jag hittade dit strax efter att jag skrivit inlägget! Flört Tack!

Dock är det kortet jag känner mest samhörighet med hittills XI (Rättvisan) men det är nog Vågen i mig som talar misstänker jag haha! Strävar alltid efter balans, ibland så till den milda grad att det blir löjligt, ingen i min bekantskapskrets tar så lång tid på sig att fatta beslut som jag då jag måste väga för och nackdelar noga innan. Kan uppfattas som långsam av vissa men jag vill göra saker ordentligt. Tungan ute

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

# 33 - Det där kan ju också ha med Eremiten att göra. Eremiten drar sig undan och vill helst inte fatta några beslut eftersom han/hon är i lugn och ro och egentligen inte vill påverkas av andra.

Är du dessutom våg så förstår jag att det kan ta tid innan du bestämmer dig Flört

NessaInglorion
0

#34 Ja det har du ju rätt i! Skrattande

Jag frågar sällan andra om råd då det gäller att fatta beslut, däremot går jag in väldigt mycket i mig själv då så ja, nu när jag tänker efter så är nog Eremiten verkligen mitt kort haha, fantastiskt! Glad

Jo, vågen har ju inte bråttom direkt… Flört

"Låt själen vara fri"

fridelfina
0

Aha, det säger en del om varför Översteprästinnan följer mig ända sen jag började leka med tarotkort…

17 jan 1965

17+1=18=9

1+9+6+5=21=3

9+3=11=2

Fast 1+7+1+1+9+6+5=30=3? Vilket är det rätta sättet att räkna, och varför?

[GunillaR]
0

# 36

17 jan 1965

17+1+1965

8+1=9

1965 = 1+9=10 +6+5=11 10+11 =21 =3

9+3 = 12 = 3

3 (III) är Kejsarinnan

fridelfina
0

Fniss, så det blir när man är för snabb. Ser ju nu att båda talen blir tolv! hahaha

Förklarar ju INTE varför översteprästinnan följt mig under åren… Tyst

[GunillaR]
0

# 38- Kanske du ska meditera på henne och lyssna till vad  hon har att berätta för dig!

Soffe
0

Det är nog inte ovanligt att man kan dras till ett visst kort. För det kan va så att det kortet är kopplat till något som har med ens livssituation att göra.

Tycker Morgaine givit dig bra tips!

[GunillaR]
0

# 40 - Jo jag tror också detta. Eremiten var med mig några år och senare Översteprästinnan.

Soffe
0

#41 Ja det är inte omöjligt. Jag kan själv känna att jag dras till vissa kort, som att de talar till mig. Det är ju själva intuitionen som triggas igång av kortets bild :-)

Tuva-Lena
0

#42 Men du Soffe, om man inte alls känner för det kort man får, hur skall man veta vilket man passar för då? Skall jag gå igenom hela leken och "känna efter"? Överstepräst?! Jo visst kan jag vara bestämd, men dogmatisk - neeej! Tyst

Soffe
0

#43 Hur menar du då? När man drar kort eller ofta handskas med korten så kan man känna att ett visst kort eller fler känns starkare och då kan man fundera på varför. Annars är det som vanligt. Det är inte så att man ska gå igenom korten o känna vilket som man dras till, utan det är något som blir när man håller på med korten. Förstår du?

NessaInglorion
0

#44 Soffe, jag som är ny på det här undrar, kan det inte vara så att man dras mer till ett kort beroende på var man är i livet just då eller vad man behöver förändra eller lyfta fram? Vad jag har förstått så finns det en anledning till varför man känner starkare för vissa kort än andra och att det ändras ganska frekvent, eller? Glad

"Låt själen vara fri"

Soffe
0

#45 Jo precis så kan det vara.. Jag menar som in förra inlägget att det är när man håller på med korten som man kan känna extra just vid ett visst kort eller flera.. Det kan ändras oxå..

Hoppas mitt svar hjälper dig..

NessaInglorion
0

#46 Absolut, tack! Glad

"Låt själen vara fri"

Soffe
0

#47 Varsågod! ;-)

[GunillaR]
0

Nu får vi inte blanda morötterna här.

Man har sitt kort räknat fram av sitt födelsedatum. Detta kort kan inte ändras.

Sen har man i regel ett eller två kort som ständigt dyker upp. Dessa kort skiftar efterhand som man går igenom livet med dess förändringar.

Jag har ju VII Vagnen som mitt personliga kort och ska jag vara ärlig så känner jag inget speciellt med detta kort, inte när jag tittar på det bara så där snabbt. Men när jag fördjupar mig i kortet så ser jag att det stämmer så mycket överens med hur jag är som person.

Tuva-Lena
0

#49 Så det behöver inte ha nåt att med göra vad kortet i sig representerar då? Jag fick översteprästen och en sån tänker jag mig som en översittartyp mer, men nån sån är jag ju inte! Gråter ha ha, eller vad säger du Soffe? är jag så där översittig jag? Skrattande Vore väl en liten tröst om det var en överstinnepräst då.. Tyst

Soffe
0

#50 Nä det är du väl inte Tuvan? Visst kan du va hård, men jag förknippar inte översteprästen som översittare.

[GunillaR]
0

Tuvan, om vi ska titta på Översteprästen Glad

I de flesta lekar så finns där två barn på bilden på detta kort. Det man får lära sig som liten, av sina föräldrar, skolan eller andra vuxna personer, sätter sin prägel på en för resten av livet.

Ibland måste man ifrågasätta om man vill behålla dessa föreställningar, om de ligger till hinder för ens fortsatta utvecklande i livet.

Kortet uppmanar också att lyssna till det inre, till din inre tanke, lyssna till den inre rösten och hitta den egna vägen. Om du önskar ett nytt och fritt tänkande så måste du jobba bort det gamla.

Detta kan ju tolkas som att den som har detta kort som personligt måste vara uppmärksam på dessa gamla "sanningar" kan ligga i vägen för den fortsatta personliga och andliga utvecklingen.

Kramen!

Tuva-Lena
0

Åhh, men det var ju en jättebra fingervisning! Glad Så är det nog också med mig, att jag har raserat mycket av det gamla tänket även om själva stommen i det alltid kommer att följa mig. (Religiös bakgrund, men har gått mina egna vägar på senare år..)

Tack Morgaine för en jättefin förklaring! Kyss

[GunillaR]
0

Se där, se där  Flört

nillanb
0

5/2 1965

7+10+6+5

7+21

7+3= 10

väljer jag 1 eller 10 då

magikern eller ödets hjul…

[GunillaR]
0

# 55 - Får du två kort så är de lika betydelsefulla för dig.

nillanb
0

#56 Ok, tack Morgaine !

MaMaMade
0

Jag fick 2 = Översteprästinnan och 20 = Domedagen.

Jodå, kan se mig själv där…