Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 759 ggr
[GunillaR]
0

Dagens hälsning 1/1 2010

God fortsättning på det nya året!

Hoppas att nyårsfirandet gick fint och att det inte var för mycket smällande. Här var det så fruktansvärt mycket smällande så jag blev på gränsen till frustrerad. Men katten verkade tack och lov inte bry sig särskilt mycket. Hon var väldigt nyfiken på raketerna och satt i fönsterkarmen, men när det small för nära så hoppade hon ner igen. Men hon är inte rädd.

Det är här en kall förmiddag och mulet. Undrar om det ska bli någon snö här. Det hade varit trevligt med lite knarrande under fötterna när man är ute och går.

Jag önskar er alla en skön nyårsdag!

MaMaMade
0

Tja, såhär blev min natt:

Dag…ja, eller natt rättare sagt…6 som vi blir väckta av Minstan el Sonen. Inatt bidde det Minstan lagom till jag precis hade somnat. Kunde inte somna om, oro i bröstet. Bäddade i soffan o gjorde en nattamacka.

Precis när jag satt mig ner hörde jag Mellis gråta o plötsligt få världens skrällhosta. Nu sitter hon i 2-sitsen, hoppas hon får sova lite…o jag med om en stund. Ingen feber dock, får se vad återstoden av natten ger.

Hon sitter med en skål hetvatten att andas i just nu. Smulade ner en nypa timjan + pepparmynta för fräschören. Hoppas att det lättar lite, låter lite åt astmahållet…bara hon inte fått förkylningsastma! Obestämd

Nä, kanske man skulle stänga in Lasse-kisse i tvättstugan…han busar med julgranskulorna…o sedan försöka sova i ett par h.

Ska bara…först… Flört

Nu;

Fick sova ett par h då Mellis somnade in ett tag då hostan gav med sig. Ångbadet med timjan o pepparmynta hjälpte lite, dessutom fixade hon att sitta över det ett litet tag…*hurrey*! Men nog är man trött i ögat just nu!

Mulet, -11 grader o blåser utomhus. Inte den soliga o kalla nyårsdag som det oftast brukar vara. :( Nu ser jag att det har börjat snöa rätt så rejält dessutom. Undrar hur mkt som ska ha frusit ihjäl av växtligheten denna vinter? Vi har ingen som helst tjäle.

Nyårskonsert på TV idag, ngt att se fram emot liggandes på soffan med gosig kudde, pläd samt en kanna te. Hoppas på några h i pysselrummet före konserten bara Guben vaknar ngn ggn! Vill inte sova på dagen då dygnsrytmen blir totalförstörd för mig då. Lite jobbigt med alla småpärlor bara, ögonen känns som såriga grustag (har börjat sy på ett armband, i för mig ny, teknik, spännande).

Önskar allahopa en finfin första dag på det nya året! Kyss

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God fortsättning själv Morgaine och alla ni andraSkrattande

Runt -8 grader och mulet.

En lugn och skön nyårsafton, Lite mindre smällande än förra året. Vår hund är utbildad eftersökshund så smällarna väcker mer hans nyfikenhet, han hade nog gärna sprungit ut och letat efter raketernaFlört. Lite småglad var jag efter vin och sherry till maten och champagne till midnatt. Tungan ute Smet ut strax efter tolv och la min månönskelista i en stor gryta, där jag odlar pepparmynta och citronmeliss. Tog lite kort på månen också. Det var lite besvär att elda upp lappen imorse den var lite fuktig och frusen, men det gick.

Ha en skön, slö dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

berobe
0

Här På söder vid Vitabergen vet jag vad det handlar om. Det var ovanligt lite raketer och smällar i år.Vid midnatt brakade det loss förstås  - men det mesta var överståndet på en kvart. Vi gick upp till Erstaterassen och såg det underbara fyrverkeriet från vattnet nedanför Skansen..

nu väntar Nyårskonsert från Wien - sedan bara slappa..

God fortsättning på er alla!

mayolica
0

Välkommen till årets första dag.

Vi åt lite och gick ut vid tolvslaget och tittade på raketer,egentligen gillar jag inte sådant efter att ha varit delaktig i allt lidande vår hund fick stå ut med under åren. Nu är han inte med längre och varje gång det är smällartider tänker vi att det är skönt att han slipper det nu.

Men det är ändå lite fint att gå ut och se på raketerna vid tolvslaget,fast det är så överdrivet när dom sjuter i flera dagar innan och hela nyårsafton.

God fortsättning på er.

~ mayolica ~

JMax
0

God fortsättning!

Blev lungt här. Trots att vi bor en bit ut på landet var det mycket smällare och fyrverkerier men mycket mycket mindre än vad det var förra året. Smygtittade lite på det genom fönstren.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Soffe
0

Goddag!

Hoppas ni alla hade en trevlig Nyårsafton! Det hade jag och mina djur klarade av smällarna bra, så det behövdes inga speciella åtgärder. Skönt det :-)

Ha en Fin Nyårsdag allesammans!

Mysan59
0

God fortsättning alla!

Mycket smällande var det här, långt innan 12-slaget så jag hade en lite lätt panikslagen hund, trots lugnande medel.

Kvällen blev inte vad jag trodde och hoppades på. Var hos dottern och hennes familj där jag för övrigt bor inneboende i väntan på egen lgh.

Vid 23 gick dom iväg för att smälla raketer en bit bort, och efter smällandet hamnade dom hos ett par andra… så här satt jag då själv mellan 23-03.30…

Jaja inget att göra åt det…