Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 833 ggr
JMax
0

Hur ställa frågan?

Har för mig att jag hört/läst att man inte ska/kan ställa ja eller nej frågor. Hur ska man då formulera frågan?

Ex. Ska jag flirta med den killen? Ska jag söka det jobbet? Svaren på de frågorna blir ju ja eller nej…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Soffe
0

Ska o ska. Jag tror att det blir ett mer utförligt svar om man ställer en fråga som inte blir ja/nej svar på. Men vad jag märkt så blir de flesta frågor man ställer lätt en ja/nej fråga.

För att det inte ska bli en ja/nej fråga får man klura lite på formuleringen i frågan.

[GunillaR]
0

Det stämmer, man kan inte svara ja eller nej. Man kan ju ställa frågan så här, - vad händer om jag söker det där jobbet? Eller - hur ska jag göra för att få kontakt med den där killen?

Man får fnurla en stund.

Soffe
0

#2 Kan kan man ju, men det blir ju inte kul o läsa bara ett ja eller nej på ens fråga :-) Sen om man ställer en ja/nej fråga brukar iaf jag oftast tolka efter själva ämnet i frågan ändå, även om frågan är formulerad som svar ja/nej.

[BigMama]
0

Detta hade jag också tänkt att ta upp. Konsten att ställa frågor.. En bra ställd fråga torde ju få ett 'bättre' svar, eller hur? Obestämd

En annan sak jag funderat på är om korten behaga driva med mig när jag ställer samma fråga fler ggr… Om jag inte förstår ett kort jag dragit, så vill jag gärna försöka igen, och igen… Och så tröttnar korten och driver med mig.. Obestämd

Soffe
0

#4 Jag tror det mer handlar om att du blir osäker. Oftast blir man mest förvirrad eller osäker om man drar om kort igen o igen. Det är bra att försöka lyssna till sin intuition från det korten man har uppe och visst kan man ändå dra ett stödkort utifall att.

Korten driver inte med någon. Det tror inte jag iaf. För jag ser inte korten som något spooky. Utan jag ser de som ett intuitivt hjälpmedel.