Välkommen till Tarot!
Berätta gärna lite om dig själv och vad du har för erfarenhet av Tarot.
Jag uppskattar att du som medlem på Tarot har en beskrivning på din sajt. Det behöver inte vara något större, utan bara några ord om vem du är. En Avatar är också alltid trevligt :-)
Titta igenom forumgrupperna och se om där fattas någon som kan vara av intresse för oss på sajten.
Jag hoppas att du ska trivas här på sajten!
Hälsningar Gilla
Tack för att jag fick komma till din fina sajt Morgaine 
Något om Tarot kan jag ännu inte, men ser med en stor nyfikenhet på vad som ska ske och hända här inne.
Eftersom jag känner till dig sen förr Morgaine, så vet jag att du sitter inne med en hel del kunskap för att lära ut till oss alla här inne.
Har man bara intresset, så tror jag att man kan lära sig åtminstone lite för husbehov med tarotkorten.
/kram Spanaren
Välkommen Spanaren!
Ja jag tyckte att det kunde vara lämpligt med en sajt där vi kan knyta kontakt och dela med oss av kunskap och erfarenheter, både som invigd och oinvigd.
Kram!
Hej!
Va trevligt med ett forum om bara Tarot :-)
Sofie heter jag och jag själv är självlärd inom tarotvärlden.
För ca. 2,5 år sedan så köpte jag mig en tarotkortlek och en bok. I början tittade jag mest på korten och läste i boken. Jag försökte lära mig, men jag förstod ingenting hur det fungerade. Det stod bara stilla i tanken.
Så jag la det på hyllan ett bra tag för att ta upp det igen och det va förra våren. Jag chattade med en dåvarande vän och jag fick för mig att jag ville testa spontant med tarotkorten igen.
Det gick som en dans och det mesta jag skrev va klockrent. Så jag fick ju mersmak och fortsatte.
Sedan dess har jag tolkat och övat en hel del, men inte så ofta. Men de ggr jag gjort och gör så får jag mkt positiv respons och det känns mkt bra då det ger mkt oxå.
Så Tarot är definitivt ett intresse som jag utövar när tid och ork finns. Det är ett intressant och bra verktyg för att hjälpa andra människor tycker jag.
Hoppas att min presentation duger bra ;-)

Jag gick en del tarotkurser på -90 talet och sedan har det gått i vågor. De senaste åren har intresset för korten kommit tillbaka och jag ser fram emot att vara här inne och friska upp det hela igen och få nya insikter.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Hej Morgaine!
Äntligen! Vad kul! Grattis vännen 
Själv har jag ingen erfarenhet av Tarot mer än mina egna försök till tolkningar här hemma men vill sååå gärna lära mig!
Jättebra initiativ till sajten!
Jag hoppas det blir en välbesökt sajt med många härliga inlägg 
Och idel bekanta här ser jag! Vad kul!
Nu får vi hjälpa Morgaine att öka upp deltagarantalet här inne!
Kramar till er alla
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Tack för välkomnadet Morgaine 
Blommor ja, det ska vara Pluppis att komma ihåg :-)
Grattis till din sajt Morgaine!
Välkomna Soffe och Clary! Hoppas att vi kan inspirera varandra och även de som är helt nya.
Tack Morgaine!
Ska bli spännande o se vad det kan bli av den här sajten :-)

Åhhh tackar så mycket för de fina blommorna 
Varmt välkommen Pluppis! Hoppas att sajten kan komma att inspirera 
Intressant det här för nu kanske jag kan lära mig vad Tarot är annars kan jag spå i vanliga kort men Tarot har jag inte lärt mig.
Lycka till Morgaine med sajten Önskar Jeremina 
Eftersom du älskar katter så lägger jag in en kattbild istället för blommor som jag tänkte på först. Min Mojjan som älskar strykbrädan 
Tack Jeremina och välkommen ska du vara 
Och jag borrar ner näsan i den goa kattmagen på direkten 
Hej Morgaine! Grattis till din spännande och trevliga sajt! 
Jag har sysslat lite med Tarot men det är massor med år sedan.
Det finns mycket intressant att läsa här inne, skall gå igenom din välplanerade och fina sajt när jag har gott om tid.
Lycka till Morgaine!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
grattis till tarotsajten!
jag är bara nyfiken och är ingen tarotläggare just nu men kanske det ändras längre fram i livet
# 15 - Tack Indiana för underbara blommor. Jag dyker ner med näsan i bland blommorna och …………..attchoooo!! 
Grattis till Tarotsajten Morgaine och tack för inbjudningen
Den här sajten ser jättefin och spännande ut.
Mina tarotkort ligger och väntar på att jag ska ta tag i dom igen och försöka lära mej att förstå dom någon gång.

~ mayolica ~
Tack Mayolica och tack Tuva-Lena för den fina månbilden.

Hej Morgaine, och tack för din inbjudan på Pm:et….kommer att kika in då o då här och kanske skriva något inlägg jag med, känner ju igen några bekanta här…..skall iallafall bli kul att läsa här…
Jag har ju själv spått i kort för många år sen, men det blev mest i vanliga kort, börja lite smått, och då menar jag verkligen smått med tarot….fast sen blev det inge mer av olika orsaker, jag la ner allt med kortspåning….av personliga orsaker…..men vem vet, kanske man är mogen att ta upp det igen någon gång…..fast då enbart till husbehov….
kram o lycka till med din sajt nu….
kramelikram
Eija
Tack Eija!
Men så trevligt att du också spått i vanliga kort. Det där började ju jag med en gång för länge sedan.
Att jag upptäckte tarotkorten var på en New Age mässa i Malmö. Jag och min väninna kom in i den stora lokalen och började titta runt för att orientera oss. Och just då hamnade min blick på en kvinna som stod alldeles ensam vid sitt bord. Den var som ett magiskt band som gjorde att jag drog mig dit. Hon fick mig intresserad av taroten och meditation. Och så tog jag ett kliv in i den andliga världen på riktigt.
Det kommer till en när man själv vill, fast man kanske inte vet om det 
Kram!
# 23 - Visst går det bra att bli medlem! De ä bar å klick på knappen!
Välkommen majlar! Jag hoppas att du kommer snappa upp ett och annat här på sajten.
Kram!
Men Tuva!! Hej gumman! Härligt att se dig här också 
Sade det en gång säger det igen - tack för inbjudan!
(Ska inte önska lycka till för det "drar" åt sig onda andar, men en lyckspark kan du få
)
Hm… jag har nog alltid varit en "korthaj", har alltid samlat på vanliga kortlekar och alltid tyckt om att bara hålla på med dem. Det är inte förrän i våras som tarotkorten fann mig, men det känns som handske på hand (även om lärandet går med snigelfart). Mina två tarotlekar är nog det käraste jag har.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Varmt välkomna xinluo och Skogselva!
Jag tycker att vi alla ger oss själva en spark i baken så kan det ju inte bli fel, om man nu kunde sparka sig själv i baken………….
He He 
#30 Vi får la träna oss så pass viga att det går 
# 30 - Ja de du!! 
Inte för att skryta, men jag kan sparka mig själv i baken 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Detta var trevligt.
Jag kommer säkerligen att skriva ett par inlägg eller så här.
Jag har en ganska djupplodande syn på Tarot, som med det mesta annat som intresserar mig.
Korten använder jag ibland och har även hjälp folk till att bli bra på att lägga.
Jag lägger själv inte till "vardags" men det händer att jag gör det och att bemästra leken är en viktig del i det jag gör i övrigt.
Jag har ju en underkategori på min egen sajt, rörande just Tarot, även om ingen skrivit där ännu.
Å andra sidan har jag relativt lågt tryck på min sajt över huvud taget just nu.
Men lycka till med denna sajt och jag ser fram emot att läsa om vad folk anser i detta intressanta ämne.
Välkommen hit Fr-Sirivs!
Astrologin är ju en del av taroten. Det kommer en artikel så småningom om detta. Hoppas att du kan bistå med dina kunskaper om den astrologiska aspekten.

Vad kul Chakra att du också dyker upp här inne 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#37 Tack! Ser att det är fler kändisar härinne.
Men Chakra!! Heeeeeeeeeeej!! 
Vad kul att se dig vännen, jag har saknat dig..
Välkommen Chakra!
Hoppas du kommer trivas härinne och även dela med dig av din kunskap.
Välkomna ni nya! Hoppas vi alla som är här o kommer hit kan hålla kvar den här sajten.. Eller vad säger ni..
Välkommen LenaB!
Då kanske det är dags att plocka fram leken igen. Vi har en tråd där vi presenterar våra lekar. Du får gärna lägga in en bild där eller skriva vad den heter. Om du inte har någon egen bild så kan du alltid söka inne på länken som heter "Aeclectic Tarot" Där finns de flesta tarotlekar med bilder.
Tack Morgaine, det ska jag göra. Jag ska genast ta fram den ur mitt skrin.
Hej, ja jag har ju ingen erfarenhet, men skickade efter en tarotkortlek som skulle vara lätt för Nybörjare av AE Waite . PColman Smith står det.
Vet inte om det var så lätt.
Ska sätta mig och läsa lite, men helst vill man ju köra igång direkt men det funkar väl inte så kan jag tro.
Man är för ivrig.
Tack Morgaine för denna sajt..ska bli kul.
Kram Jile
Hej
Här är en gröngöling till
Har två lekar, en mini med Whitchies och en Cosmica, har inte mycket mer än tittat på korten och läst lite.
Så en sajt där man kan fråga och undra över saker är ju bara så bra.(Eftersom jag började på kolhydrater så handlar min första sida mest om mat och hälsa) därefter blev det ön och spökbilder. Skriver även lite blogg….ibland hrm
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#45 När jag började så gjorde jag både och, jag lade stjärnor och läste vad korten betydde. Övning ger färdighet 
#47 ja det är väl så..tack
Välkommen Isa56!
Jag hoppas att denna sajt ska hjälpa till att väcka intresse och lära mer om taroten.
Det är också så att övning ger färdighet som #47 skriver. När jag packar upp en ny lek så går jag igenom varje kort med beskrivningen som följer med leken. Jag blandar leken och sorterar den i sviterna och Stora Arkanan, blander och sorterar igen. Man måste "dyka" ner i sin tatotlek och omfamna den och låta den omfamna en själv 
Trevligt med fler medlemmar! Välkomna :-)
# 51 - Välkommen Tiana 
Hoppas att det väldigt snart blir en tarotlek för dig.
Och pussarna är redan levererade
under visst motstånd eftersom hon just nu är väldigt busig och bara vill fjanta runt.
Hej!
Här kommer jag och nyfiket ser mig omkring,,,
Vad spännande det ska bli
Men vad kul med en tarotsajt, inte för att är någon tarotläggare.
Men kommer att titta in då och då.
Välkomna Rore, Loet och nillanb 
# 55 - Det där går ju alltid att ändra på. Varför inte en julklapp till dig själv? 
Hej igen, jag skrev namnet på min tarotkortlek #45 och undrar om den är lätt att förstå sig på?
Kram
# 57 - Kan du hitta den här ?
#58 ok tack.
# 60 - Jättevälkommen Lenmor! Det var väl på tiden att det blev en tarotsajt 
Kram Gilla
Jag det var på tiden och absolut rätt person "håller" i saiten. 
# 62 - Ja, jag får verkligen hoppas det 
# 64 - Välkommen hit janing 
Kolla gärna på artikeln här
Det finns också tips på inköpsställen under "länkar".
Naturligtvis ska du ha en egen lek 

Tack så mycket
Grattis till nya sajten & tack för inbjudan !
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Välkommen Madde ;-)
# 67 Välkommen Madde!
Mycket trevligt att ha dig här 
Hej!
Jag kallar mig för Alma och tant blev jag när mina kompisar fick barn. Nu är jag visseligen mamma men det låter bättre med tant alma istället för mamma alma tycker jag.
Jag började med Tarot av en slump en kompis hade köpt en lek och ångrade sig sedan och ville ha en annan lek och gav mig sin första. Jag hittade en on-line kurs på nätet och har sen dess övat på en del kompisar, några kompisars kompisar som jag aldrig mött och en och annan person på iFokus.
Här ska det bli kul att få nya kunskaper och lite mer självförtroende.
Alma
Välkommen hit TantAlma 
Hoppas att du ska trivas hos oss.
Välkommen Alma! ;-)
Det är så roligt att se alla gamla vänner här inne!
Nu skall jag ta itu med taroten jag med - har varit lite mycket inne hos mig några dagar - jätteroligt det också - men nu skall jag kolla igenom korten för att bekanta mig lite med dom. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
…och ett STORT välkommen från mig med till alla 'nya'! :)
Hej!
Är nyfiken på tarot och sugen på att själv skaffa en lek, och försöka lära mej, är vekligen fachinerad av att det stämmer så bra då jag fått en läggning. Har ni tips på en bra sida där man kan beställa?
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Välkommen mona43! Trevligt att du hittade hit! 
Vad gäller tarotlekar så kan du hitta inköpsställen om du klickar på "länkar". Där finns en del .
Jag rekommenderar också att du läser artikeln "Tarot för Dig"
Och "Tarkorten idag
Tack Morgaine 
"Ingen är felfri"
Välkommen hit mona! Trevligt o se dig här :-)
Tackar Soffe 
"Ingen är felfri"
Kom ju på att jag inte har skrivit här än… 
Jag heter Linda och började med astt bli medlem på healing.ifokus. Hittade hit genom healingsajten och jag har alltid intresserat mig för Tarot men aldrig ägt en tarotlek själv. En kompis till mig har en som hon köpte för tio år sedan kanske och vi använde oss av den men jag tror att det var mest på skoj då även om jag var fascinerad av hur mycket korten påverkade mig. Nu har jag äntligen skaffat egna tarotkort och jag är väldigt glad och tacksam för den här sajten. Ska bli spännande! 
Tack Morgaine!
"Låt själen vara fri"

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Välkomna ni nya!
#81 Du är välkommen att fråga om det är något du undrar över eller vill ha hjälp med!
Hoppas ni kommer trivas bra här på sajten ;-)
Välkommen JohannaMax!
Hoppas du kommer att trivas hos oss 
Välkommen Ming! Trevligt att se dig här 
Välkommen Ming! Hoppas du kommer trivas här ;-)

Tack för välkomnandet!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Intämmer med ovan! Välkomna alla nya!! Roligt att se er här. Hoppas ni kommer trivas och lära er mkt nytt tillsammans med oss! :)
Tack ska ni ha för välkomnandet 
Jahaja…här har ni mig! Inlurad på ännu en iFokus-sajt…för jag har du *absolut ingenting* med det hela att göra…

MaMaMade; började på Matlust, gled över till Kolhydrater, sedan blev det Alternativa Behandlingar o Smycketillverkning…med några avstickare hit o dit.
Hejsan svejsan alla nyingar o gamlingar! Har ingen som helst erfarenhet av Tarot mer än den läggning av Morgaine som jag vann i en tävling. Spännande, intressant o vill veta mer. Får se hur mkt jag hinner vara här inne.
# 90 - Välkommen hit MaMa 
Tänk att jag skulle lura dig hit också 
Tack, tack! 
Välkommen hit MaMa
Hoppas du kommer trivas!