Tarot iFokus

Tarot

Etikettlekar-på-sajten
Läst 1319 ggr
[GunillaR]
1

Lek - Hitta saken 1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag startar här en lek som heter "Hitta saken". Den  handlar om att vi gömmer en sak (inte på ett alltför svårt ställe)

Det gäller nu att med hjälp av sin tarolek få ledtrådar till var saken är gömd. Om ingen hittar den inom en vecka så lägger jag upp en ny sak.

Den som hittar den gömda saken ska lägga upp nästa lek och döper denna då till nr 2 osv.

Då börjar jag med en vacker liten ikon som jag köpte i Åre Kyrka. Denna är 9 cm hög, 7 cm bred och 1 cm tjock.

Var har jag lagt den?

Magnea
0

i bilen? Mina kort speglar en känsla av resa, eller gamla minnen. En låda med gamla vykort kanske.

[GunillaR]
0

# 1  - Nej jag har ingen bil. Den finns här i hemmet. Men detta med minnen är helt riktigt. Men inga vykort.

c-aroline
0

En bänk av något slag..kan den vara vit?I köket?Glad

Isa56
0

Jag får upp fart och rörelse, och kommunikation. Hm, vid din dator, på bordet eller väggen.

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

# 3 - Det är ingen bänk och det är inte i köket

# 4 - Nej

c-aroline
0

Tillsammans med någon typ av dagbok då?Kommunikation, det som varit, någon form av avslut… hmm..det här va klurigtGlad

[GunillaR]
0

# 6 - Ingen dagbok. Kommunikation……….nej.

Ikonen ligger instoppad bland något annat.

Inte på någon bänk och inte i köket.

[rore]
0

Den står eller ligger mellan två av dina konstverk,,,,Obestämd

[GunillaR]
0

# 7 - Nej inte konstverk

Magnea
0

okej, kan det vara så att den står i hallen eller vardagsrummet på en hylla eller typ ett avlastningsbord bland fotografier på dina nära och kära?

usch, det här är verkligen inte min starka sida

[GunillaR]
0

# 10 - Vardagsrum och hylla är rätt. Bilderna är inte fotografier på nära och kära.

Jag tycker du sköter dig jättebra Flört

Magnea
0

oj, ja det verkar så. Vad spännande. Jag ska samla tankarna lite nu och se om någon annan kommer fram till vad det är.

[GunillaR]
0

# 12 - Försök att få till dig en upplevelsekänsla som ska vägleda dig.

lolloann
0

Jag tror att den ligger i ett skåp med dörrar av glas. Först fick jag upp hörnskåp men det kan ju lika gärna vara i en bokhylla med vitrinskåp. Jag tror det är porslin, koppar, glas, tallrikar, av nåt slag i skåpet också.

Det här var en mycket intressant sajt, tycker jag. Kul att den startats. :)

Kramar

[GunillaR]
0

# 14 - Det är en bokhylla med vitrinskåp och där finns några porslinsfigurer. Men ikonen finns inte där.

Fortsätt leta Tungan ute

lolloann
0

Men, vad glad jag blir att det var lite rätt iallafall. Skrattande  Kan inte alls tolka tarotkorten fast jag har 2 i min ägo.

Jag får ta och prova igen.

lolloann
0

Så fick jag då upp översteprästen. Kan du ha lagt den i bibeln eller psalmböcker?

[GunillaR]
0

# 17 - Har ingen psalmbok och ingen Bibel. (Inte framme ialla fall)

Försök igen, fråga kortet och be om en ledtråd. Fokusera inte på vad kortet betyder utan känslan du får när du tittar på bilden.

Magnea
0

Hmmm nu har jag två gånger fått upp Queen of Swords. Förstår inte vad det kan betyda. Så vida där inte är en blomkruka eller en vas på hyllan där kortet ligger i. Vasen kan i så fall var ett arv. Jag ser också ett nyckelhål och en låda.

[GunillaR]
0

# 19 - Där finns en blomkruka i närheten men inte på den hylla som ikonen ligger.

Vi kan fortsätta imorgon Flört

[GunillaR]
0

Denna övning är mycket svår men inte omöjlig. Därför har jag satt hela veckan till träningen.

Ett tips är att när du drar ditt kort så förutom att du noterar vad kortet betyder, så be om en ledtråd. Ledtråden kan vara något du läser, ser på stan eller annat. Så sitt inte och stirra dig blind på kortet. Låt kortet ligga uppe och så be om din ledtråd. Var sen uppmärksam på om du får se något under dagen där du känner, aha!

Som sagt, detta är svårt, men ge inte upp. Det är en jättebra träning!

Flört

[GunillaR]
0

Ni har väl inte gett upp hörrninini!

OK - vi gör det lite enklare.

Se framför er en hylla i min bokhylla. Bokhyllan är av bok och har både vitrinskåp och hyllor/skåp. Men på ena hyllan har jag lagt in ikonen bland något som förvaras där.

Vad är det som jag förvarar där i hyllan? Där ikonen är instucken i ?

Isa56
0

Mellan några böcker?

[GunillaR]
0

# 23 - Inte böcker men du är nära. Tungan ute

lolloann
0

Har du lagt den på hyllan i nåt av skåpen eftersom jag hela tiden tänker att det är mörkt. Fast det kan ju vara min sinnesstämmning också förstås.

Annars ligger den bland dokument eller räkningar. Viktiga papper iallafall.

Kramar.

[GunillaR]
0

# 25 - Nej, det är inte alls mörkt där. Och lååååånngt ifrån alla räkningarna!

lolloann
0

Genom att  läsa vad andra skrivit här i tråden så skulle man nog kunna gissa på en massa saker. Men jag ska vara tjurig och fortsätta titta på de kort jag dragit och fortsätta be om en ledtråd från dom.

Glad

[GunillaR]
0

# 27 - Det är ju ingen mening med att gissa, så jag tycker att du ska fortsätta och kommunicera med dina kort Flört

Magnea
0

Kan det vara så att bilden ligger instoppad i ett gammalt fotoalbum? Eller en bok om konst?

[GunillaR]
0

# 29 - Nej inget fotoalbum. Inga böcker. Men där finns bilder på dessa föremål som den ligger instoppad mellan.

Isa56
0

Mellan några tidningar. Skrattande

[GunillaR]
0

# 31 - Inte tidningar

Indiania
0

Mellan några skisser du gjort?

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

# 33 - Där ligger en del färdiga porträtt men inte på den hyllan. De ligger inne i vitrinskåpet.

lolloann
0

Bland skivor eller filmer. Tänkte på att jag bett om ledtrådar och idag så har jag fått hjälpt en vårdtagare att starta en film på video och sen när jag kom hem från jobbet så har min son fått hem ett hjälpmedel för läsning i form av en cd spelare och lånat en talbok att lyssna på från biblioteket.

Magnea
0

Jag har också tänkt på att saken kan finnas bland filmer idag.

[GunillaR]
0

# 35 - Detta måste jag godkänna. Den finns instoppad mellan två cd-skivor!

Grattis!

Då får du starta nästa lek!

Magnea
0

åh, så spännande. Jag tänkte också på cd skivor idag men bestämde mig för att chansa på dvd. Lite störigt nu i efterhand. Men men… stort grattis till Lolloann! :) Ska bli spännande att se vart leken fortsätter. xxx

Magnea
0

Får man fråga mellan vilka skivor ikonen låg?

Isa56
0

Grattis Lolloann, Skrattande

Isa

[GunillaR]
0

# 29 - Mellan George Harrisons " All things must pass" och en samlingsskiva med The Beatles från 1962 - 1966.

lolloann
0

Men oj, vann jag? Förlåt, men jag har haft så mycket att göra nu så jag har knappt startat datorn och såg inte det här förut.

Men vad tycker ni? Ska vi fortsättta med leken direkt eller ska vi vänta till efter helgerna. Jag vet att jag har himla mycket nu framöver och vet inte om jag hinner gå in och kolla svaren.

Alternativt så kan någon annan få ta min plats. Isåfall väljer jag vem det blir.

Kramar.

[GunillaR]
0

Camio har startat en liknande som heter Blå Påsen, där det ligger en sak i, Den är lite lättare än min gömma saken.

[GunillaR]
0

Camio har startat något som heter Blå Påsen, där vi ska gissa vad som ligger i den, denna är mycket lättare än min, så vi kör den lite framöver.