Hantering av korten
Hur förvarar ni era tarotkort?
Renar ni dem någon gång?
Jag antar att var och en har sina egna procedurer och kanske till och med ritualer.
Jag har mina i sina askar och förvarar askarna i ett träskrin. Där får inget annat ligga än mina tarolekar. Den ena leken har faktiskt förlorat sin ask så denna har jag ett svart brett sidenband omkring.
Efter en läggning så brer jag ut alla korten med framtidan uppåt på ett bord, så får de ligga där och "ta igen sig".
Om jag ska rena dem så lägger jag dem under fullmånen på balkongen med några kristaller över sig.
Hur gör ni?
Förut hade jag dem i ett fodral tillsammans med en bergkristall, men nu låter jag dem ligga som de är i en hylla. Då jag behövt dem till o från, så har jag låtit dem ligga framme. Jag tror inte att det händer något farligt för att man inte bevarar dem alltid i ett fodral.
Sen har jag inte direkt tänkt på reningen, men får fundera ut någon slags ritual att göra ibland.
Vad gäller rening så finns där olika uppfattningar om hur man gör. En del menar att man ska sortera leken i ordning då och då, att det är då man renar den från energier.
När jag kommer ihåg så brukar jag lägga ut mina kristaller och mina tarotlekar (inte utspridda) på balkongbordet under fullmånens tre nätter.
Jag är en slarver så mina kort ligger lite varstans, oftast i en hög i nattduksbordet. Har tappat hela kortleken mer än en gång kan jag säga och fått samla ihop alla kort snabbt innan min lillvilde har fått tag på korten. De får ligga i fönsterkarmen & ta igen sig när det är fullmåne.
Amor Vincit Omnia
Ja förvarar mina tarotlekar i sina askar och de står i en alldeles egen hylla med glasdörr, tillsammans med mina böcker om Tarot. Min favoritlek och den jag jobbar med för tillfället har jag i en vacker purpurfärgad sidenpåse tillsammans med en bergskristall.
Renar dem emellanåt genom att lägga dem i månsken och att tända en rökelse och dra dem genom röken :)
Jag har aldrig renat mina kort! 
Men har förmig att en reningsprocedur också är att sortera dem efter sort, stämmer det?
# 5 - Jo det är riktigt, det påstås rena när man sorterar dem. Detta tycker jag också verkar logiskt, precis som att man "nollställer".

Jag gör som Mads, de får ta igen sig ibland och vila men några större procedurer gör jag inte med dem.
~ Medarbetare på Tarot ~
Nä jag tror inte att man måste göra mkt heller med korten. Man påverkar nog mer själv ändå i själva hanteringen. Men det kan nog va bra att sortera dem i ordning när man vet att man inte ska använda dem på ett litet tag eller över någon dag.

Det har jag aldrig tänkt på att göra.. vad har det för betydelse att göra så? Vet att man ska rena dem m kristaller ibland men just att lägga dem iordning har jag missat. Spännande att höra nya saker!
~ Medarbetare på Tarot ~
Jag får för mig att om jag börjar känna att jag måste göra en massa saker medkorten för att de ska funka så kommer känslan av att de då inte funkar komma om jag inte gör allt man ska, så mina kort ligger som sagt i en salig röra men de verkar trivas och vara medvetna om att jag tycker om dem ändå
En vacker organiserad dag ska de får en ask eller påse att ligga i.
Amor Vincit Omnia
#9 Jag gör det aldrig nu, men har hänt att jag gjort förut. För mig är det som att man lägger tillrätta korten på något vis. Men jag tror inte att korten fungerar sämre för att man inte lägger dem i ordning efter varje tolkning.
Jag säger som så att det är upp till var och en hur man vill göra med sina tarotkort. Har man den tron att korten bör läggas i ordning, så får man göra det. Inte sämre om man inte gör det.
Jag förvara mina kort i sin egen ask antingen i sovrummet eller datarummet. Jag renar dem genom att lägga dem i siffer ordning. Och genom att be en bön når jag gör en läggning för att välsningan korten. Ibland drar jag också kring kortleken som en mental dusch för att dra ur det.
Alma

Bara för känslan så har jag dem vid en plats som känns "andlig" m ljus & kristaller. Där får dom ligga och "vila" ibland.
~ Medarbetare på Tarot ~