Hur börja med kort.
Jag har länge velat börja tyda kort.
Lägga ett kort för dagen osv.
Men hur ska man börja? Hur lär man sig tyda?
Vilka kort ska man börja med?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det enklaste är att börja titta på korten och känna efter vad de säger dig.
Alla korten har en grundbetydelse och de betyder alltid detsamma men ibland kan man få till sig extra känslor och inblickar som man aldrig tänkt på innan.
Det är svårt att beskriva hur man gör för alla känner olika för varje kort.
Så grunden på korten tillsammans med din känsla gör att du kan tolka kortet för vad det står för just nu.
Varje gång du drar samma kort så är grunden det samma t. ex. "en sol är alltid en sol", den ändrar inte sig och plötsligt betyder att det snart börjar regna.
En del säger att du aldrig skall läsa den "lilla vita boken" LWB som skall följa med leken, andra börjar alltid att titta och läsa i den och andra tittar och läser ibland.
Till vissa lekar så finns det en stor bok att köpa till extra och då får man en rejäl genomgång på vad författaren och/eller konstnären menar att just deras lekar står för. Oftast kostar de böckerna lika mycket som själva leken, så det blir ju en extra investering (och kostnad).
Lägger in en länk till den leken som man oftast rekommenderar Nybörjare att starta med.
https://www.tarotshop.se/radiant-rider-waite-tarot-deck
Denna är på engelska men finns också på svenska. Just nu verkade den vara slut hos dem men det finns ju andra ställen att köpa ifrån om du hellre vill det.
Detta var lite att börja och tänka på för din del, har du fler frågor så bara fråga.
Lycka till!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!