Tarokort för andra?
Har en fråga? Fick höra en dag att man inte får dra kort för andra om de ej är med. Nej självklart inte svara ja. Ja tar ju till mig själv bara. O till någon annan om den personen är med.
Undrar bara om de är en gyllene regel att ej dra för andra.
Saken är den att ja drog ett kort i går o kände direkt att de inte va till mig.
Fian
Kan inte svara på det om hur du kände om kortet.
Men att ej dra för andra?
Handlar nog mer om respekt, och inte dra kort oombedd.
Som exempelvis i vår tråd här på sajten "tarotkedjan", där medlemmar gör läggningar för varann.
Där är ingen med fysiskt, men man har givit sin tillåtelse att få en läggning av den som känner sig manad att göra en. 🙂
Det räknas som en etisk regel att man inte drar kort för andra som ej är närvarande och givit sitt godkännande och respekt, precis som Moon AppleGrey skriver.
Vänd på det och tänk på hur du skulle känna det om du fick reda på att till ex. din granne sitter och lägger kort om dig och du inte har gett godkännande till det?
Och hur skall grannen veta att det svaret korten givit är rätt eller fel, om du inte kan bekräfta det?
Tyvärr finns det ju människor som inte följer den enkla regeln men då kan man ju undra om de är särskilt seriösa i sitt kort läggande.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bra svarat av både "Moon AppleGrey och Tarotstollan. Tycker jag, som är nyinflyttad till Munkfors och brukar själv använda mig av Tarotläggning och Astrologi och en som har upplevt mycket.
Tack för svar 😊
Ja håller med.
Självklart ställer ja aldrig frågon om andra om de inte är med mig i rummet.
Men just detta kortet kände ja att de va inte t mig!
Fian

Jag har också dragit kort för mig själv och fått kort som jag känt inte är för mig. Men då har jag känt vem kortet varit till, i dessa fall till vänner jag har. Då har jag hört av mig till dem och sagt att jag har fått ett kort som är till dem och frågat ifall de velat veta vad det sagt. Sen kan de själv välja om de vill ha informationen eller inte.
Drar vi ett kort, som vi känner att det relaterar till en viss person, så är det vår relation med/till den personen det handlar om.
Vi kan aldrig få någon annan information om någon, utan den personens medgivande.
Den kanalen är s.a.s. stängd.
Simma lugnt 🐬