Månadens kort Juli 2023.
Var med och dra kort och se hur månaden Juli blir för dig!
Använd hela tarotleken eller bara Stora Arkanan, dela gärna med dig om vilket/vilka kort du drog.
I slutet av månaden gör vi en resumé och ser om det stämde. 🙂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mitt kort blev Kejsarinnan - Estsanatlehi.
Hon är en Navajo gudinna som står som en välsignelse för allt som växer på jorden.
Jag tolkar som att jag är på rätt väg, nu måste jag bara fortsätta att nära mig på rätt sätt för att jag skall kunna "blomma" och komma framåt med mitt liv!
Översteprästinnan
Kortet visar en kvinna som sitter vid en trädstam och blundar. Ovanför pannan har hon en halvmåne, och vinden blåser lätt i hennes röda hår. Upp från jorden, genom trädet och ner till huvudet strömmar energier med kraft och styrka. Hon både jordas och helas. På sidan av trädstammen syns fyra runor. Runan Madr symboliserar människa, Laug symboliserar vatten, Pertha symboliserar jord och Wynja symboliserar lycka. Runornas innebörd tillsammans tolkar jag som en bekräftelse på min egen tolkning av kortet, att jag ser en kvinna som jordas och har kontakt med sitt inre. Jag ser även en symbolik i att juli är kräftans (och min födelse-)månad, och jag är kräfta i både sol och måne. Kräftan är ju ett vattentecken, och med mycket vatten-energier så är det bra att påminnas om att det är viktigt att även jordas.
Sammanfattningsvis så ser jag detta som att under min juli månad så kommer fokus att behöva ligga på att blicka inåt, jorda mig, meditera och lyssna på min intuition, för att må så bra som möjligt. Att minnas att balansen mellan allt är viktig.
#1. Det har väl gått framåt men också många bakslag. Kejsarinnan jobbar nog vidare i nästa månadskort. Ett steg framåt i snigelfart….🐌