God middag 26/4 2023.
För ögonblicket lyser solen men det har även regnat bra. Övervägande molnigt och runt 5 grader påstår datorn att det skall vara, så då får jag väl lita på det!😉
Åter igen dags för lite målarkladd, känner mig som alltid vid denna tiden seg och trött men piggnar till när jag väl kommer ut och dit.
Alltid kul att träffa lite nya människor att prata med!
Ha en fortsatt trevlig onsdag!🌻
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi var fyra stycken som målade idag + de två som är anställda och ägarinnan.
Det var kul som alltid och det var dukar och färg överallt på tork.
Jag hämtar mina alster nästa vecka när jag ändå går dit igen och målar, kan jag inte hämta dem då så ligger det kvar tills jag hämtar dem.
Passade på att handla lite också när jag ändå var i trakten, hennes målarverkstad ligger ca 75 m från affären så det passar jättebra att göra bägge sakerna.
Vad det blåste på hemvägen! 🍃 Det var byar med stormvindar i och jag fick stanna flera gånger och vända mig bort från vinden, det var sand och en massa bråte i vindkasten.
Ha en fortsatt bra kväll!🌒

Får man fråga vad du använder? Akvarell/akryl/oljefärg?
Målar ni vad som helst eller ni håller er till något speciellt motiv?
Tur du inte skulle bära hem dina alster i blåsten😉🌬
Vi målar med akryl och ink. Sen finns det olika material som silkespapper, papper från gamla böcker, sågspån, äggskal och andra olika andra struktur mediums att använda om vi vill.
Vi målar precis hur och vad vi vill. Det är inga kurser utan mer en känn dig för måleri.
Vi målar på kanvas bitar (inte uppspända) och tapet bitar. Vill vi måla på uppspända kanvas tavlor, så får vi köpa dem extra.
I priset vi betalar ingår 1 st kanvas bit 50 x 50 cm, hur mycket tapet bitar vi vill, all färg och redskap.
Ja, det var tur för då hade jag flugit hem, men eftersom de inte är uppspända så går det att rulla ihop dem, vilket är tur.

#3: Ink har jag aldrig målat med.
Låter spännande med de olika materialen.
Hållit på lite själv med spackel på kanvas och det kan bli riktigt häftigt.
Det låter hur kul som helst 😊👍