Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 31 ggr
[Moon AppleGrey]
0

God morgon 11/3 2023.

God morgon.

Skönt att det äntligen är helg.
-7 ute just nu, och ska bli några grader varmare, så idag ska jag nog gå ut på en promenad, och sedan pyssla lite hemma.
Hur ser eran lördag ut?

Ha en fin dag, alla. 😁

Kristallmagasinet.se
1

Snöar här och -3-4 grader. Ska försöka träna lite och pyssla i "butiken". Lite plugg blir det nog med.

Baka Bagels till lunch. Det har blivit en liten tradition här sen ett par månader tillbaka. På fredagkvällen gör jag eller min lillebror en kalljäst deg som man formar till bagels och de får stå och jäsa i kylen över natten och till ungefär 40 minuter innan vi ska äta. Då ska de kokas en minut på varje sida sen in 20 minuter i ugnen. De får en knaprig yta och blir jättegoda! Som fyllning kan man ha philadelphiaost och skinka, salami, kalkon eller ost och skinka eller precis vad man vill. Rekommenderas verkligen!

Jag älskar att baka så det blir nog något mer men då blir det något gott 😊 Bagels är undantag. Bakar bara sötsaker annars…

Kristaller, stenar, tarot, rökelse, smycken m.m!

[Moon AppleGrey]
0

#1: roligt det låter. 😊

Tycker också om att baka, även fast det numera nästan aldrig blir av. 😅

Bagels! Vad gott!
Ska nog baka en vegansk variant, för nu blev man ju sugen. 😋

• Redigerat 2023-03-11 08:28 av [Moon AppleGrey]
Kristallmagasinet.se
1

#2 Det tycker jag! Jag tror mitt recept kan räknas som veganskt men det är jäst i, fungerar det? Vad har du annars i stället för jäst?
Ägg att pensla med står i receptet men vi glömde en gång och det blev faktiskt godare utan. Ytan blev mer knaprig och god så oftast struntar vi i ägget nu.

[Moon AppleGrey]
0

#3: nu var det främst fyllningen som jag tänkte på, och att de penslas med ägg. 😊
Ser man Bagels på stan så är det bara skinka mm i dem, så därför bättre att göra egna.

Kristallmagasinet.se
1

#3 Aha!
Men är jäst veganskt? Tänkte om det är gjort med en "mjölkgrund"

[Moon AppleGrey]
0

#5: jäst är en svamp, så det ska vara veganskt.