Tarotvän sökes 🧿
Undrar om det finns någon annan mer än jag som känner att de flesta här kan så mycket redan och själv har jag bara börjat tassa runt i tarotkortlekarnas förtrollande värld 😉
Jag håller på att läsa på om Tarot, lära mig om korten och symboler. Vilka kortlekar jag tycker om sen funderar jag på hur jag ska föra en journal och vilket upplägg jag ska ha. Inte riktigt bestämt mig där…
Visst kan man gå en massa kurser men vem har råd med det i dessa tider? Och även ifall man hittar en kurs man vill gå på så finns den oftast inte i närheten 😅
Så nu letar jag efter någon som sitter ensam på sitt håll som tänker ungefär likadant. Vill du också ha någon man kan prata med om Tarot, diskutera, hjälpa varandra, tipsa varandra mm mm?
Skriv i så fall ett meddelande till mig så hoppas jag att vi kan hjälpa varandra och ha kul samtidigt 😊👋
Välkommen hit!
Du får mer är gärna ställa dina frågor och skriva dina funderingar här inne också.
Det är många som gärna pratar om Tarot och funderingar, jag är bara en av dem.
Som du säkert redan sett, så är det inte mycket som händer här inne, så det är bara roligt att någon ny vill prata om korten.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag är inte helt ny, men jag har bara använt mig av min intuition när jag tyder korten (och hittills har det funkat bra). Jag håller med Tarotstollan och Loris M.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
När det gäller lekar så tycker jag att det är svårt att hitta bara en favorit lek.
Den första jag köpte var Cat People, så den är ju lite speciell men tror inte jag skulle säga att den är min favorit.
Det är kul att testa olika läggningar (stjärnor) men tre kort är nog den jag använder mest.
Om jag vill fördjupa mig i något så är det keltiska Korset som gäller.
Det finns så många olika stjärnor att välja mellan och alla är ju hjälpsamma på sitt sätt.
Vad har du för lek själv och jobbar med?
Just detta året använder jag The Goddess Tarot och jobbar med.
#4: Jag har den här leken och den rekommenderas ofta för Nybörjare. Jag gillar att den har så vackra bilder och tydliga färger. 😍 Många av bilderna kan man ana hur de kan tolkas även om man inte läser betydelse.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Vad kul att höra vilka ni invänder ✨
Lägger ni bara för er själva eller för andra också ? Är ny här så vet inte riktigt vad ni har skrivit i tidigare inlägg har inte hunnit gå igenom 🙈
Första kortleken jag köpte var ängla Tarot men den var inte riktigt som jag hade tänkt mig så jag köpte en klassisk rider waite som jag använder mest.
Köpt några andra också men klickade inte riktigt med dom , nu kommer jag snart få hem ”Crystal visions tarot” som jag längtar efter att få använda ✨

Vad kul att så många svarade 😊👍
Då kommer jag att ställa en massa frågor och undra eftersom ni sa att det var ok 😉
Själv har jag en hög kortlekar, både Tarot och orakelkort. Kan man diskuterar orakelkort här med?
Läst mycket med hjälp av min intuition men vill kunna lite mer om det ursprungliga och symbolerna. Så det är vad jag håller på med nu, när jag har tid och ork 😅
Jag håller på med en Rider-Waite-Smith eftersom den som är mest användarvänlig och gammal i tarotkretsen.
Men jag känner ett stort behov av något färglatt och positivt, tror det är kylan och mörkret som påverkat mig. Så Happy Tarot borde dimpa ner i brevlådan snart. Ser verkligen fram emot den. Har någon hållit på med den?
#8. Numera är det mest för mig själv men har lagt lite för andra härinne.
Crystal Visions Tarot finns här i mina högar någonstans!😁
Har inte jobbat med den.
#9. Vi har en tråd som handlar om orakel lekar, så du kan självklart skriva om dina kort där.
Även Happy Tarot finns här i min samling men jag har inte jobbat med den heller.
#10: jag såg att det fanns en tråd men den är inte så aktiv nu eller ?
Jaså du har den 🥰 längtar tills den kommer för mig är den väldigt tilltalande ✨
#9: fråga på , jag har inte hållt på så länge så vi kanske kan lära oss utav varandra också :)
Jag har inte haft den leken men håller med dig med mörkret och kylan , lite färg behövs 😊
#11. Så länge någon skriver i en tråd så är den aktiv. Men håller med om att aktiviteten har sjunkit här inne precis som på många andra sajter.
Vi som är värdar kan inte ensamma hålla igång en sajt utan vi behöver medlemmarna att skriva och visa intresse för att något skall hända.
Tarot är en sajt som funnits länge men medlemmarna kommer och går och när de tycker att de kan det de behöver så skriver de inte längre.
Intresset svalnar så det är oftast vi gamla rävar som ser längre bort med vårat intresse än de som bara tycker det är kul för stunden som håller igång sajten så gott vi kan.
Så hoppas att ni vill vara med och skriva på de olika inläggen om det som ni undrar om och är intresserade av.
Min första tarotlek var också Tarot of the Cat People. Nu har jag flera stycken, och ett antal orakellekar också. Jag tror inte direkt jag har någon favorit, eller snarare är alla mina favoriter. Jag går på känslan när det gäller vilken jag ska använda.
Jag spår inte längre andra, utom när mina guider säger åt mig att göra det, och då frågar jag förstås personen först om hen vill att jag drar lite kort.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#13: jag förstår det , är i alla fall glad att såna här forum finns 😊 ska ta mig en extra titt när jag får tid 🌺
Jag är oxå ganska ny, försöker hinna med lite mellan plugg o jobb. Mina favorittarotlekar är John Bauer och Forest of Enchantment
Kristaller, stenar, tarot, rökelse, smycken m.m!