God eftermiddag 16/8 2022.
Ösregn och åskmuller lite runt här där jag bor. Just nu runt 20 grader och det fläktar skönt.
Hoppas att åskan blåser iväg snart, för jag skall ut på en liten målar kurs.
Svårt att sova i natt dels väntade jag på åskan och dels var det så varmt, luften stod precis still och inte ett löv rörde sig på grenarna ute och jag tittade noga.😉😁
Kunde satt på fläkten men den knakar och har lite oljud för sig när den rör sig, så jag gjorde inte det.
Ha en fortsatt trevlig kväll!🌼
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2022-08-16 21:10 av Tarotstollan
Min fläkt har gått mellan halv och full fart senaste veckan 24/7. Men hjälper föga. Jag somnade 04.30 i morse och väckarklockan ringde 8.50, då hemvården skulle komma och dra på strumpor och bädda säng 9.20 och jag hatar att möta dem näck i hallen, på väg till toa, då jag bor på bottenvåningen och vem som helst kan titta in i lägenheten när de går förbi..
Det åskade rejält här 10-12 idag. Men inget regn… så kunde inte samla åskvatten… :p
Det var skönt att komma ut, det var svalare men tyvärr blev det varmare ju längre tiden gick trots att det kom några rejäla åskskurar under tiden vi målade.
Dörren till lokalen stod på vid gavel hela tiden men det hjälpte inte, det var varmt!😅
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!