Tarot iFokus

Tarot

Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 43 ggr
Tarotstollan
2

Månadens kort Augusti 2022.

Var med och dra kort och se hur månaden Augusti blir för dig!
Använd hela tarotleken eller bara Stora Arkanan, dela gärna med dig om vilket/vilka kort du drog.
I slutet av månaden gör vi en resumé och ser om det stämde. 🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2022-08-01 20:28 av Tarotstollan
[Ragatans Naturande]
1

Månadens Tema, Sex i svärd… Resan fortsätter, FRAMÅT, det var väl en del surdegar i juli även om man försökte blunda för dem. Men nu är det nya tag som gäller.

Tidigare påverkan, Fem i svärd… Som sagt, lite surdegar, tunn plånbk och svårt att komma i kontakt med olika byråkratiska instanser. Så det finns en hel del att slita med.

Hinder på vägen, Fyra i stavar… Det är väl det att man låtit familj, släkt och vänner vara i bakgrunden. Jag har länge känt mig den som ska ringa, den som ska åka dit och den som ska… Det är dags att nu vänta och se om de kanske kommer på att det är lika långt för dem att åka till mig, som det är för mig , att åka till dem och att de har mitt telefonnummer, lika väl som jag har telefonnumret till dem.

Vilka möjligheter har jag att vänta, Två i bägare… Nån form av kontakt, kärleken kan jag nog glömma… :D Men det kan vara något med någon som har samma intressen som mig och kan stötta mig och ge mig inspel, då jag behöver hitta en plats på arbetsmarknaden. Uppsägningstiden går ut 1 oktober.

Tarotstollan
1

Mitt kort blev Eremiten.

Det är ett kort som passar mig bra. Har mycket att fundera över och det gör man bäst utan att bli störd.
Ser det också som att det överlag skall bli en lugn månad och det känns bra innan hösten kommer med nya saker att hantera.

Tarotstollan
0

Jag har visserligen varit ensam mycket mer än vanligt men inte så mycket att jag skulle kalla mig för en Eremit.

Ser det mer som återhämtning än isolering och det behöver vi ju alla.