Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 50 ggr
Tarotstollan
3

Onsdag 20/7 2022.

Här har lovats upp till 31 grader senare idag och på torsdag 30 grader!🥵
Så tråkigt då jag hade planer på att gå ut och måla för sista gången men det ser ut som att jag får hålla mig hemma och inomhus.
Till och med på väderkartan varnar de för att vi som är sjuka och svaga skall hålla oss inomhus under dessa dagar, så då skall vi nog lyda!😮

Så måste ni ut under dessa dagar, glöm inte vattenflaskor och något att äta för att hålla er på topp!💛

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej o Morn ,
Ja , det är såhär med , kollade på appen nyss , samma grader här med , nu är det 16 + redan , jag som sa till min syster att vi skulle cykla till badstranden . 😊😝

Okej , Tar med en stor vatten flaska . 👍
Så visar min app.

Ha en fin Onsdag , 😊🌺

HH 🙂

NeferNefer
1

Jag har över 30 grader här nu. Jag klarar mig bara fint, men det är inte alla som gör det. Hoppas alla har det bra, och kom ihåg att få i er ordentligt med vätska! Små klunkar ofta, hellre än mycket på en gång, är ett råd jag har hört som jag tycker låter vettigt.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

[Ragatans Naturande]
2

Jag har varit ute en sväng ett par km utanför city med permobilen, jag är utbildad natur- och kulturvägledare och letar ofta tillgängliga platser för oss med rullstol och permobil, där vi inte ska behöva ringa till kommun och café/restaurang i förväg och boka ledsagning, för att vi är "invalider"… För det är vi sällan, vi är vanliga människor, som vill ha samma möjligheter att klara oss utan mer hjälp än nödvändigt, så ramp, dörröppnare och handikapptoalett, så överlever vi bra. :) Och idag var jag på ett jättefint café. Vägen dit, gick längs motorvägen men cykelbana förstås… ängs- och dikesblomdoften slog emot mig och skogsfåglarna drillade glatt och välkomnande.

Men varmt, ja… det var och är det… mycket vatten blir det.

<3

Tarotstollan
1

#3. Låter härligt med rullpromenad men att du orkade i värmen!🥵👍
Jag mår dåligt inomhus och blir lätt yr när det är så här varmt. I natt fick jag värme-frossa och frös som en galning trots att det var 24 grader inomhus! 🥶
Mår inte bra alls idag, är dåsig och lätt yr. Hoppas att det släpper när det blivit svalare och att jag fått sova ordentligt.

[Ragatans Naturande]
0

#4:

Åker permobil, så inte så ansträngande mer än att det var varmare än jag trodde, så två glas vatten, förutom cappuccinon och smörgåsen innan jag åkte mot stan igen och genom stadsparken där jag köpte en glass. :)

Tarotstollan
1

Ja, det måste fladdra lite mera av att åka permobil än att gå men ändå i denna värmen!

[Ragatans Naturande]
0

Förmodligen korkat, men jag har ugglat hemma i flera veckor och gått ut en halvtimme var fjortonde dag och handlat… Så jag försöker tvinga mig att göra något och inte bara låsa in mig, bakom stängd dörr.

Tarotstollan
1

Ja, jag kan förstå att du ville ut då men tänk om det hade hänt något p. g. av värmen.

Söndagen efter midsommar då det var så varmt här, kände jag också att jag ville ut och få lite luft och gick ut för att handla och höll på att svimma i värmen för att mitt blodsocker sjönk så snabbt. Då var kl. ändå över 19 på kvällen.
Hade ingen aning då att värmen påverkade blodsockret så mycket och då "bara" haft diabetes i ca 1½ år, så var det en nyhet jag lärde mig snabbt inför kommande varma dagar.
Det kunde gått illa fastän jag drack vatten och åt lite frukt och Dextrosol. Som tur var kunde jag ringa en släkting som kunde komma och hämta mig, mina ben bar mig inte!