Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 129 ggr
Sandra12345
1

Kan alla börja med tarot kort?

Hej, kan alla människor börja spå i Tarot kort eller kräver de att man är Medial sedan innan. Jag tänker om jag kan börja bara genom att köpa kort eller krävs det annan träning av mig?

• Redigerat 2022-01-26 23:56 av Tarotstollan
Tarotstollan
1

Har man bara intresset så kan vem som helst lära sig. Så har jag lärt mig, men självklart är det lättare (tror jag) om man redan har "kontakt" med sitt inre.
Det gäller att gå in i bilderna och känna efter vad man känner och ser i bilderna, varje kort har ju sin egen grundbetydelse men när man börjar med Tarot så börjar man också få till sig känslor och förnimmelser av annat och det börjar sakta rulla framåt med tolkningarna.
Det tar tid och viktigt är att man valt en lek som man verkligen känner att den är den rätta, den pratar till dig och du tolkar det du ser och känner väldigt lätt.
Med tiden kanske man vill testa nya lekar och det är kul men det finns tarotläggare som håller sig till en och samma lek hela sitt liv. Det är bara du själv som väljer hur du skall göra.
Kom ihåg att korten styr inte ditt liv, det är du som bestämmer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sandra12345
1

#1: finns de någon fysisk butik man kan köpa kort på?

Tarotstollan
1

Ja, massor! Enklast är ju att söka själv, för då hittar man ju butiker nära där man bor.
Just nu kommer jag på Vattumannen i Stockholm och Stengården i Borås.
Det finns i Göteborg, Malmö och på många andra ställen.

[redu]
2

Alla kan vara med.

Jag lägger kort mer för egen räkning och tolkar dom utifrån mig själv.

Är inte bra på att tolka kort efter beskrivningar intuitionen får styra och jag följer med.

Ett kort kan betyda en sak ena dagen men annat en annan.

Allt beroende på hur dagen ser ut eller livssituationen.

Glädjen är det stämmer.

Tarotstollan
1

#4. Intressant men använder du inte grundbetydelsen för varje kort alls då?

[redu]
2

#5 Memorera är inte starka sidan glömmer fort.

Intuitivt är lättare där krävs inte påläsning.

Ibland läser jag beskrivning men då brukar det inte stämma och intuitionen tar vid.

Tarotstollan
1

Det lär man sig allt eftersom man använder korten. De kan ju inte ändra betydelse efter hur man t.ex. mår just den dagen!
Men alla gör på sitt sätt, bara man är medveten om att det man själv gör inte är det klassiska sättet.
Själv kör jag grundbetydelsen och det extra som jag känner in eller får till mig just då.

Mirjah
1

Jag använder grundbetydelsen, och tolkar in i den situation jag är i, frågeställning.
Försöker behålla första känslan kring korten men oftast slutar det med att jag överanalyserar det …