Nutid, dåtid, framtid. (hjälp?)
Jag har fått till mig tarotkort. För ett halvår sedan.
Jag har läst att man inte ska använda dem på sig själv(?) men även att man kan det. Så länge man klarar av att vara objektiv.
Hur som helst.
Jag började med att lägga tre kort. Nu, då och sen. Dessa kort var bland annat döden och den hängde. Men när jag då försöker mig på att tolka så blev allt. Wow. För det var så precist. På något vis.
Idag testade jag igen.
Tre kort.
Nu. Då. Sen.
Jag fick svåra kort. Men denna gången fokuserade jag på ett område i mitt liv. Fast det som jag är väldigt osäker på är om det blev rätt område.
Jag tror att mitt hjärta frågade någonting annat nämligen. Än det jag försökte fråga om.
Hur som helst.
Jag vet att man inte får fråga andra. Men jag ska försöka ställa frågan som frågan är.
Nu: Sju I svärd.
Då: Rättvisa(?)
Sen: Tio I svärd.
Min allra första tolkning (i korthet) blev att jag är fylld av negativa tankar och känslor. Jag drar ner mig själv och jag är i princip mitt eget hinder. Rädslorna tar över.
Jag vet om detta.
Jag är medveten om att jag saknar balans i mitt liv, på många sätt. Jag har förut haft liknande tillstånd och jag behöver hitta balans.
För om jag inte gör det här. Så kommer jag förmodligen gå ner mig i dessa negativa tankar och känslor. Och mina rädslor kommer förmodligen att bli verkliga.
Och jag är som sagt. Helt ny. Och jag försöker som bara lära mig.
Det som slagit mig är, att det alltid träffar mig så himla precist, det är iaf så det känns. Men å andra sidan är det ju också mina egna tolkningar.
Och jag saknar fullständig objektivitet.
Det jag mest av allt undrar i detta. Det är om kortet jag lägger för framtiden är oundvikligt eller om det är mer som jag tolkar det… Som en vägledning. "Fortsätter du på denna väg, på detta sätt så kommer det här bli verkligt sen".
Vilket I så fall indikerar att jag fortfarande kan förändra situationen. Men att det också krävs någonting av mig.
Som sagt.
Jag är väldigt ny.
Undrar mest om jag resonerar rätt. Lite. Eller hur man ska tänka runt en sådan läggning. För mig flyter de ihop litegrann nämligen.
Tack 🌼
.. Och om jag är helt ute och cyklar får ni ju hemskt gärna berätta även det..
Hej och välkommen in till oss!
Att vara Nybörjare är inte lätt och ofta så fokuserar man på det negativa man får till sig.
Se korten som en vägledare i ditt liv att fundera över och NEJ inget är spikat för framtiden.
Det är DU som bestämmer över ditt liv, inga bilder på en pappersbit!
Att man inte skall lägga för någon som inte bett om det är etiskt riktigt men tyvärr är det många som gör det ändå.
Å andra sidan kan du ju ställa frågorna vinklade ur ditt perspektiv precis som du var inne på som t.ex. Varför blir jag så arg/glad/hoppfull av att prata med denna personen? Varför blir jag alltid så stressad när jag skall tenta? osv
Du kan öva på läggningar och tolkningar för till ex. en docka eller nalle som du har eller ditt husdjur om du har något. Då har du ett ting/väsen att fokusera på och det underlättar dina tankar.
Känn in vad kortet säger dig direkt när du vänder på det och ser det, är det positivt eller negativt eller känner du ingenting. Oftast är den tanken rätt när du går vidare.
Kom bara ihåg att grundbetydelsen i kortet ändrar sig inte, den ändrar sig bara efter hur du mår just nu när du lägger stjärnan. Är du glad så tolkar du oftast korten positiva och är du ledsen eller upprörd så blir tolkningen oftast negativ.
Lycka till!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2021-10-23 18:19 av Tarotstollan
#2: Tack snälla du för att du orkade svara 🙏❤️