Vad är det för tarotlek?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag undrar om någon av er vet vad tarotleken som används i videon heter? Jag har aldrig använt tarotkort men tittat på en del videon och just den här kortleken tycker jag är så fin och talande att jag funderar på att köpa min första tarotlek. 🙂
Eller tycker ni att det finns någon annan tarotlek som är mer lämplig för Nybörjare?
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
- Redigerat 2021-08-22 16:37 av Loris M

Vilken av dem? Det är två lekar.
De mindre eller de större?

Den med rutig baksida ser ut som rider waite
#1 Den som hon använder först. De större.
#3: Tack för hjälpen! 🌺 Det är den jag menade.
Hon använder olika utgåvor av Rider-Waite genom hela läggningen, så du får titta på dem så du får den utgåvan du vill ha. Vissa är mörkare, andra är ljusare och sen finns det glittriga och uppiffade på olika sätt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7. Det är den leken som brukar rekommenderas till nybörjade, för att den är så detaljerad.

#5: toppen! De ska vara bra nybörjarlekar och det finns hela böcker till lekarna att nörda ner sig i 😉
Här är en variant med väldigt klara och starka färger:
#9 #10 Åh vad bra, tack snälla för hjälpen!🙏🏼
Jag drogs mest till den kortleken just för att det är så vackra och detaljerade bilder.
#11 Nu har jag beställt just den leken. 🙂 Det ska bli spännande att komma igång och lära sig läsa dem.
- Redigerat 2021-08-22 18:36 av Loris M
#13. Kul, det är faktiskt min favorit av alla utgåvor av just Rider-Waite.
Fast lite kul är att jag faktiskt inte har den själv, ännu! 😳
Jag har en del utgåvor av den leken så det har inte känts som någon brådska att köpa just Radiant men som sagt, den står på min vill ha 8 m lista!😉
#14: Nu kommer jag att kapa min egen tråd med andra frågor men blev lite nyfiken. 😊
Hur många lekar har du sammanlagt och använder du alla?
Gör inget, bara kul att prata lite Tarot!😀
Ärligt talat vet jag inte säkert men runt 120-150 stycken. Jag har tänkt så många gånger att skriva upp alla på en lista men har inte kommit så långt än.
Nej, jag använder inte alla, brukar byta lek vid årsskiftet och jobba med den 1 år.
Ibland får jag ryck och plockar fram olika lekar och studerar korten lite grand och gör någon liten läggning.
Wow! 😮 Jag har anat att du har många lekar men aldrig att det var så många.
Det är en liten samling jämfört med vad vissa som var medlemmar inne på Aelectic hade och numera är de spridda över flera andra olika tarotsajter.
Det fanns bl.a. en man som hade 2 hus, 1 bara för att ha tarotlekar i!!!
Tyvärr raderade han sitt konto när Aeclectic lade ner allt utom sökfunktionen, så man kan inte längre se allt som medlemmarna lade in på sina samlingar. Jättetråkigt, för det var fantastiskt!🤩