Tarot iFokus

Tarot

Läst 55 ggr
Chimi
1

Kort som dyker upp om och om igen

Hej,
Jag har nyss börjat med Tarot och håller på och lär mig att tolka korten. Blir ibland nästan ställd över hur pricksäker kortleken är. Ett kort som kommer upp gång på gång är page i pentagram/mynt ("pentacles" i min lek). Blir inte helt klok vad kortet vill säga mig eller vad det symboliserar.

Det har bla kommit upp som dagens kort men även när jag frågade om råd kring framtiden ang att skaffa ett andra barn. Den första tolkningen jag fick upp var att kortet kan symbolisera en ung, bekymmerslös person som kommer till en, samt att inte tacka nej till chanser som ges. Kanske främst en flicka. Intuitivt säger mig kortet dock att jag kommer ha ett barn. Det är ett ensamt pentagram som allt fokus ligger på. Känns nästan som att kortet symboliserar min son att jag ska vara nöjd med det jag har. Korten är såklart inte avgörande i den här frågan men är nyfiken på vad det försöker förmedla. Nån som har något råd att ge?

Tarotstollan
1

Hej och välkommen!

Ja, kort som återkommer vill verkligen säga oss något, frågan är bara vad?
Som du redan vet så kan Page korten stå för ung person av båda könen.
Ett tips är att lägga kort för just Page kortet och fråga vad det vill säga dig.

Här är en länk till en tidigare diskussion vi haft om Page i Mynt, kanske du kan få lite tips i den:

https://tarot.ifokus.se/discussion/1125360/hovkorten-page…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarot. Stjärnor. Dagens vägledning. Allmänt om tarot. Lär dig lägga din egen tarot. Historia om tarot. Vad kan tarot göra för dig? Stora Arkanan Lilla Arkanan Hovkorten Olika tarotlekar.
Chimi
1

Tack för välkomnandet och svar. Sedan jag skrev så har jag två gånger dragit pagen som dagens kort och även råkat vända upp den vid ett tillfälle…