Glad Ostara!
Här har dagen flutit på bra, trots gårdagskvällens hjärtesorg. Visserligen förutspådd i korten, men det gör ändå ont. Frågade om hur relationen skulle utvecklas. Ja ni ser ju på bilden, kort 2 representerar vem av oss som måste lämna. Drottning av svärd har kommit att symbolisera mig själv i alla läggningar hon dykt upp i. Och det stämde klockrent, tyvärr.
Har idag förberett mina kryddlådor och sorterat stennuggets inför tillverkning av spellbottles. Dock är barnen här ikväll, så jag kanske måste vänta tills de åkt imorgon, eller allra helst, ta det när de lagt sig så det sker på uttänkt dag. Sambon tycker redan jag är lite vriden, men det säger han med glimten i ögat. 😂
Har ätit varma mackor här till middag, nu är det dags att förvandla sig till cellplasma en stund i soffan. Förbereda mig mentalt och gå in och meditera i sovrummet sen där jag har mitt altare. Har insett att jag behöver en liten smal hurts att förvara mina pryttlar i, förrådet växer. 😌
Ha en riktigt magisk vårdagjämning nu. ❤️🔮
// Marie // @kerningwitch på instagram //
Tack det samma. Är inte så insatt i de olika helgerna men det är intressant.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag var mer insatt förr. Men är väl på väg ”tillbaka”. Blandar lite allt möjligt och håller mig rätt sällan till regler, för att få flöden och ritualer som jag själv vill. Men helgerna och månen försöker jag följa. 😌
// Marie // @kerningwitch på instagram //