Vilken tarotlek fördrar du?
Väljer du en lek som är enkla lättolkade bilder på, där du inte behöver fundera på vad korten symboliserar eller föredrar du en med massor av symboler och detaljer som du verkligen får engagera dig i och fundera på?
Eller vill du ha båda och välja mellan beroende på vad det är för frågor du arbetar med, eller något annat?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Om det är en fråga för mig själv tar jag gärna en enkel tolkningslek men är det för andra då väljer jag hellre en lek som jag får engagera mig i för att få svaren.
Vill ju göra en så bra tolkning jag bara kan, då det är viktigare med andras tolkningar än för mig själv.
Jag kan ju alltid kolla upp mina tolkningar för mig själv hur ofta jag vill, medan för andra blir det ju oftast bara en tolkning.
Jag började med cosmic Tarot, fastnade för färgerna och flowet, men trivdes inte riktigt med mängden symboler. Föredrar, som det verkar, enklare bildspråk med lugnare färgsättning.
Har haft en tioårig paus på att lägga, mycket pga psykiska svängningar och jag har inte velat förorena min lek och så vidare. Men så för ett litet tag sedan började det pocka på min uppmärksamhet igen. Så jag tog en tur till Borås för att få känna lite på två lekar, varav den ena fick följa med mig hem. Murder Crows Tarot. Lugn svart/vit färgsättning, enklare symboler. Vackra kråkor (som är mitt totemdjur och alltid kommer med meddelanden) och en skön känsla rakt igenom. Nu är det bara att lära känna henne! Hon fick namnet Vega första kvällen. Som en ledstjärna.
// Marie // @kerningwitch på instagram //

Mina favoriter är Jolanda den tredjes och Cosmic Tarot.
De talar till mig med rätt tydligt symbolspråk, är inte så mycket olika saker som pågår i bilden.
O ja, jag glömde Jolanda leken! 👍
Jag gillar att ha olika att välja bland beroende på humör. Har t.ex. den vita Soul Cards som bara är vit bakgrund med simpla guldlinjer och abstrakta figurer. Men också t.ex. Halloween Tarot som är i starka färger och full med detaljer. Gillar att ta ut en kortlek som matchar hur jag känner för stunden 😊