Tarot iFokus

Tarot

Etikett: dagens-trÄd
LĂ€st 62 ggr
Tarotstollan
0

God morgon 12/2 2021.

Just nu har vi - 17,3 grader! đŸ„¶
Kan inte minnas nÀr vi hade det sÄ kallt sist!
Vet att det var nĂ„gon vecka under mitten pĂ„ 80- talet det var fruktansvĂ€rt kallt hĂ€r men dĂ„ gick ju tempen ner till över 26 minus! đŸ˜Č
Jag gick pÄ folkhögskola dÄ och det var vidrigt att behöva gÄ ut och stÄ och vÀnta pÄ bussen pÄ mornarna!

Skall strax krypa i sÀng och hoppas att jag slipper en massa konstiga drömmar i natt. De har handlat om precis allt, utom det de egentligen borde handla om och jag fattar ingenting av dem, jag har ingen feber utan underfeber istÀllet, det kanske Àr dÀrför de Àr sÄ konstiga?

Ha en bra fredag nĂ€r ni vaknar! ⛄🌞

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

Amandla
0

HĂ€r var det flera vintrar under 80-talet som det var runt -25 i flertalet veckor i strĂ€ck. Vidrigt, kan jag sammanfatta det med. Har jag sagt att jag ogillar vintern mer och mer för vart Ă„r som gĂ„r? 😡 Enda fördelen med februari Ă€r att vĂ„ren inte Ă€r alltför lĂ„ngt bort

Lussan20
0

Godmorgon!
Prata om underliga fenomen? Mina lungor liksom exploderar pÄ natten, jag sover med stÀngd dörr och min hund sover i andra Ànden av lÀgenheten, som en tryckvÄg töms lungorna och det hörs en knall. Hunden vaknar och skÀller. Obehagligt men inte ont!
Kanske pga kylan, mÄste ut och rasta hunden oavsett temp.
Ha en fin helg alla och var rÀdda om er i kylan
Mvh/WL

Tarotstollan
0

#2. Det lÀt verkligen obehagligt Wonnalesan. Du mÀrkte inget mera senare pÄ dagen?

Lussan20
0

Tarotstollan!
Bara den vanliga andnöden och astman. Man undrar ju om man Àr galen, men dÄ hunden skÀller och maken som ligger i ett annat rum tyckte det lÀt som början pÄ en nysning, dÄ man drar luft och sedan ett klickande ljud sÄ hÀnde det vÀl? Det hÀnder inte alltid ca var 3-4de natt.
Jag har ju ont i lungorna flÀckvis.
Har du piggnat pÄ dig nÄgot Àn? Det Àr sega infektioner dessa tider, du fÄr vara rÀdd om dig och sÄ krya pÄ dig och en fin Alla hjÀrtans dag till dig Tarotstollan! Kram frÄn Wonnalesan!

Tarotstollan
0

Ja, om alla 3 hör nÄgot sÄ hÀnder nÄgot, det Àr klart!
Krya pÄ dig!

TyvÀrr inte nÄgon bÀttring hÀr hos mig, snarare tvÀrt om!
Jag har yrselanfall med nÄgra timmars mellanrum, svÄrt att koncentrera mig, svÄrt att andas och har sovit hela helgen, bara varit vaken nÄgra timmar varje dag.
Jag skall försöka ringa vÄrdcentralen i morgon men det Àr ju sÄ svÄrt att komma fram. Förut kunde man ringa hela dagen till dem men nu under Covid har de Àndrat, sÄ man kan bara ringa pÄ morgonen och nÀr tiderna Àr slut fÄr man ringa nÀsta dag.

• Redigerat 2021-02-14 20:17 av Tarotstollan
Lussan20
0

Du mÄste nog fÄ tag i vÄrden nu!
Systemet med allt i vÄrden har blivit helt knasigt. Jag har hjÀlpmedel som man ringde in till lasarettet sÄ körde de ut dom. Nu ska man ha ID och jag har ingen smartfone, sÄ ska de hÀmtas pÄ apotek. Det Àr lÄngt dit och vore jag ensam synskadad finge jag Äka taxi fram och tillbaka för att hÀmta. Vem har rÄd med det?
SvÄrt att komma fram i vÄrden om man inte kan anvÀnda 1177.
Ja inte blir det lĂ€ttare precis. Är man sĂ„ sjuk sĂ„ orkar man inte. Drick ordentligt och Ă€t lite lĂ€ttsmĂ€lt. Ha det sĂ„ bra det gĂ„r. Kram frĂ„n Wonnalesan!