Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 45 ggr
Tarotstollan
1

God morgon 11/1 2021.

Här snöar det igen och det är + 0, 1 just nu och det blåser ganska bra också.
I går snöade det hela dagen så det har kommit en hel del de sista dagarna, ser ut som närmare 1 dm på gräsmattorna.
Ser ut att vara halt också.

Ha en bra måndag! 🌟

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

Snö här också och det närmar sig 20 cm. Igår var det lössnö och runt -12 på kvällen, nu är det runt nollan.

Tarotstollan
0

Snöandet övergick i ösregn så nu är det översvämning på vissa ställen där snön packat sig och frusit. Just nu + 4 grader.

fridelfina
0

Ja jösses vad blött det blev på snön som kommit!
Rinner det inte undan tror jag det blir omöjligt att ta sig hemifrån i morgon! Vi kommer ha blankpolerad landsväg från dörren!

Tarotstollan
0

Ta med dig skridskorna!
Här verkar det mesta av isen smällt bort, i alla fall på gatan utanför så då kan man gå på den om trottoarerna är isiga.
För en liten stund sedan var traktorer utanför och skrapade bort is och snö, jag hoppas att det fortsätter att smälta undan, för fryser det på nu igen, ja då får vi nog alla ta skridskorna eller sparken om vi måste ut.

Amandla
0

Jag är så glad att jag köpte mig ett par Icebugskängor för några år sen, dels är de riktigt sköna och dels är det fasta broddar på dem så halkrisken är väldigt liten. Fast jag går försiktigt ändå, pudlarna har ju inga broddar.

fridelfina
0

Det gick faktiskt bra i morse om än lite halt