God morgon 7 Januari, 2020.
Här snöar det och blåser rätt så bra, för tillfället - 1, 7 grader.
Det har kommit ca 3 cm snö sedan förrgår kväll. ❄
Min förkylning frodas, är tätt, hostar emellanåt och nu har jag dessutom blivit hes som en kråka också. Allt är som det brukar vara när jag är förkyld! 🤪
Ha en bra torsdag! 🌟
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Krya på dig, Stollan!
Här är det ett par minusgrader, det mycket tunna snötäcket har tunnat ut ännu mer. Igår blåste det lite så det var sådär ruggigt rått, idag verkar det vara vindstilla tack och lov. Jag överraskade mig själv igår med att beställa en ny vinterjacka och överdragsbyxor att ha på hundpromenaderna, nog för att jag har en bra jacka redan men den är vit vilket inte är särskilt smart alls när man har hundar… har tvättat den minst tre gånger den här vintern så nu måste jag impregnera den igen.

Godkväll!
Krya på dig Tarotstollan!
Har haft en lagom dag, jobbat lite med budget och varit på återvinningscentralen samt handlat viltfoder till mina "furry fyrbeningar" rådjuren!
Önskar er en god natts sömn 😴
- Redigerat 2021-01-07 22:37 av fridelfina
Tack! Inte mycket jag kan göra mer än vänta på att det skall gå över. Dricker ingefära och honungsvatten i mängder.
Hoho, en felläsning: jag läste "rådjurscentralen" i fridelfinas inlägg och blev lite konfunderad 😂 men det kanske stämmer på sätt och vis, där du lägger ut fodret till rådjuren skulle man kanske kunna kalla för central?
😁 👍

#5: 👍🤓