Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 39 ggr
Tarotstollan
1

God morgon 22/12 2020.

Mulet, lite blåsigt och runt 4 grader.
Har ingen julkänsla alls och har faktiskt missat att julafton är redan nu på torsdag, jag trodde att den var på fredag! 🤦‍♀️
Jag har t. o. m. glömt att skriva julkorten och får dåligt samvete för här har julkorten trillat in sedan förra veckan, så mina julkort får komma fram till nyår istället.
Måste ut senare idag igen, trots att jag var ute en vända igår, denna gången måste jag ner i city antingen jag vill eller inte.

Ha en bra tisdag! 🌟

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lussan20
0

Ja oj så lätt att glömma saker i dessa tider. Godmorgon till dig också Tarotstollan!
Jag plågas av Astma och är så trött att jag bara helst vill sova. DR ringer den 11de januari, så jag borde gå i ide tills dess.
Jag kastade på mina julkort förra veckan, för jag skulle ändå ut! Inte ordning på ett enda dugg här. Jag ska bädda rent i sängen idag till jul, dagens uppgift.
Ha det gott och var rädda om er….Kram från Wonnalesan!

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

#0:
Godmorgon ! 😊
Här är det 3 + och molnigt .
Jag har heller ingen Julkänsla , 🎅🏼🌲 känns som vilken dag som helst .
Idag äg jag bara så lycklig för att jag inte har migrän . Måste tvinga mig att ta det lugnt .
Vill ändå rulla köttbullar idag , göra ny köttbullsdeg med potatis i , sedan kanske saffrans bisqotti ,

Bakade det förra året , sålde på Loppis här i lokalen , julmarknaden här . Dem blev poppis ! 😊👍❤️

Jag längtar verkligen efter ’Mitt Loppis ’ 😊👍❤️😄

Angående Julkort tänkte jag med skicka det , men glömde . 😟

Ha en fin Tisdag ! 😊❤️
Soligajag1

HH 🙂

Tarotstollan
1

Jag önskar också att jag kunde gå i ide, i alla fall tills helgerna är över. Denna jul hamnar som nr 2 av de värsta jular jag hittills varit med om.
Fast när jag kommer hem till min moster och hennes man så kommer julkänslan krypande, det är jag säker på. 🎅🎄🤶

Ja, julkorten är ju för alla helger, så varför står det inte trevlig Trettondag eller något liknande på korten också? 😔

Krya på dig Wonnalesan!

Så mycket gottis du bakat Soligajag, mycket jag skulle vilja smaka på men tyvärr går det med saffran bort, vill inte hamna på akuten igen eller vara inneboende på toaletten i flera dagar.
Släng du på dina julkort, de kommer fram förr eller senare!! 😉

• Redigerat 2020-12-23 00:19 av Tarotstollan
Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3:
Tack så jättemycket ,
Nu är jag nyfiken , tål du inte saffran eller ?
Jaa , jag kan skicka korten imorgon . 😊👍❤️

Nu önskar man att Julen går undan , men men . . Har pappa på ålderdomshemmet , hoppas få komma dit . 😊

Sen till släktingarna , 😊❤️
Sussa gott !
Kram 😊😴😴❤️

HH 🙂

Tarotstollan
0

#4. Ja, jag är allergisk mot saffran.