Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 32 ggr
Tarotstollan
1

Spara tolkningar?

Skriver ni ner och sparar era tolkningar av tarotläggningar som ni gör för er själva eller för andra?
Om ni gör det, tittar ni på de tolkningarna ofta eller aldrig?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2

Om jag gjort en läggning för andra , så river jag sönder pappren och kastar dem så fort jag vet att mottagaren har fått tolkningen.

Däremot om jag lägger för mig själv, så sparar jag bara sådana som årsläggningar och stora stjärnor som spänner över lång tid eller är vad jag kallar djup läggningar, som jag fått jobba hårt med för att förstå eller fortfarande inte förstår helt. 😉

Det händer att jag tittar på gamla läggningar men det är mest för att se hur jag tolkade vissa kort just då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2020-12-18 04:21 av Tarotstollan
Amandla
1

Jag skrev ner och sparade förr när jag lagt kort för mig själv, eller om någon kompis lagt för mig. Numera drar jag bara något kort enstaka gånger per år, och då bara för mig själv, har slutat lägga för andra.

Adur
1

Jag gör ofta en skiss över mina egna läggningar, och skriver ner min tolkning. Jag har en särskild anteckningsbok för ändamålet, och jag lär mig mycket på att gå tillbaka och titta efter en tid.

Dessutom för jag en dagens-kort-dagbok.

Men till andra skriver jag inte ner någonting. Det är inte riktigt läge att sitta och göra minnesanteckningar i det läget, tycker jag.