God morgon 12 Oktober, 2020.
Regnigt och lite över + 5 grader.
Senare ikväll är det dags för 2: träffen med målar gänget. Varje termin blir det att några hoppar av och nya kommer in, både bra och jobbigt.
Denna terminen är det väl mest coronan som ställer till det, många av dem har äldre partners som befinner sig i riskgrupperna eller så är de så aktiva med andra människor på dagarna att de inte vågar träffa fler nya människor på kvällarna.
För min del som sitter ensam hela veckorna och har gjort så sen i våras, så är det äntligen skönt att få komma ut och träffa både nya och gamla människor.
Framförallt att få någon att prata med, ansikte till ansikte som är den stora behållningen av kursen.
Fast visst är det kul att sitta och kladda med färgerna i sin egen lilla bubbla också, ingen prestige att det måste likna något utan bara vara i nuet med färgerna.
Förra gången blev det inget målande för min del, jag satt och försökte rita till lite grundformer på en Mandala, som jag naturligtvis hoppas att jag skall kunna måla en dag på en duk.
Ha en bra måndag!🌻
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hej på er.
Måla har jag alltid gjort mycket. Främst i kol och blyerts. Tills jag fick barnen.
Helgen har varit intensiv. Yngsta har lekt med kompisar hela helgen. Sigge har haft energi till tusen. Så ibland har barnen fått åka över till den andra familjen en stund så jag har kunnat gå ut.
Sigge fick sin epilepsi diagnos i onsdags. Så snart en vecka med medicinen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering