Tarotkluring nr 3, de klädda korten
Vilka kort stämmer in på frågorna som beskriver personligheter?
Ledtråd: Alla de klädda korten är med i kluringen
och tänk på elementens egenskaper.
OJ! 7 rätt bara! Men elementen är INTE min starka sida 

Dags att plugga lite då! 
Åh herre gud. Jag som har så svårt för de klädda korten. Jag tycker de är likadana allihopa. >.<
Jaja.. jag får testa i alla fall. See you on the other side.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Heja dig Ruzicka! 
11/16. Fy skam var det ju inte. Rätt stolt att jag klarade så många ändå. :D
Tack för kluringen, amandla!
9 av 16. Jamen det här blev ju inte så tokigt. Trodde jag skulle fara till pipsvängen, var det nu ligger:P Elementens grundbetydelse trodde jag att jag kunde men resten en lätt röra.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Åh men vad duktig du var Ruzicka! Humblan kan också 
Tack Amandla! Men Ruzicka det var ju kanonbra!
/ Skogshumblan
10/16 Helt okej tycker jag nog för det var svårt ju! Men roligt =)
Fred och god växt!
Bra gjort E-M! 
Tack så mycket, amandla och Skogis! :D
Grattis, Elena-Maria!
Vad duktigt, Silent Hill! Grattis!
Kul Silent Hill, bäst hittills! 
Vad svårt det var, men kul! Hade 9/16.
Jag är urdålig på de klädda korten, och jag hade ändå korten framför mig. Men de säger ju inte så mycket om hur de är som personer när man bara tittat på dem.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tarotstollan, så känner jag också. På de andra korten kan man se vad det är som händer, men alla hovkort är exakt likadana i mina ögon. Det finns ingenting på bilderna som tyder på något av nyckelorden. Ett bra resultat fick du i alla fall. ^^
Ursäkta den stora texten.. jag verkar inte kunna få bort den.. :/
Men vad duktiga ni är på det här! Grattis på er alla!
/ Skogshumblan
Tackar
Det är ju kul att man lyckats få någonting att fastna därinne
efter snart 11 års bekantskap med tarotkorten.
Jag kan hålla med om att dom klädda korten är svåra och intetsägande. Det finns fortfarande några som jag inte har någon aning om vad dom betyder så att jag måste kolla upp det varje gång jag får dom i någon läggning.
Jag gillade inte alls dom klädda korten i början för då hade man ju också bara tillgång till sitt lilla häfte. Vet inte om det fanns många Tarot sidor då. Så dom blev jag galen på 
Det kan ju spela in vilken lek man har, om de klädda har något att göra är det lättare. Jag har Hanson Roberts, där syns varje svit tydligt och alla har något slags attiraljer som visar vad de står för.
Man får som jag skrev hålla sviterna i minnet, svärd till exempel handlar om tankar, som att vara kvicktänkt, tvivel, skarpsinnig osv. Sen får man lägga in mognad, en page är alltid mindre mogen och utvecklad än en riddare, en drottning har de feminina egenskaperna och kungen de maskulina.
Heja Lill-Mari! 
Grattis Lill-Mari. ^^ Det var mycket bra gjort!
Lill-Mari, härligt! Grattis!
/ Skogshumblan
# 19. Satt och funderade lite på vad du skrev om hur du tolkade svärdsviten. Jag tror att om vi har lärt oss lite olika "förklaringar" om hur sviterna skall tolkas kan det ibland bli olika svar för oss.
Lite svårt att förklara hur jag menar, men jag fick lära mig att Svärd stod för: Händelser, hälsa, här finns konflikter och utmaningar. Dessa kort kan vara lite stökiga.
Om jag då jämför med det du skrev så blir det ju inte samma grundtolkning. Det är kanske det som gör att vi då inte riktigt kan tolka korten efter olika människors beskrivning. Jag menar inget illa utan påpekar bara att det kan vara olika grund inlärning som gör att det kan vara lättare/svårare för oss när vi skall enas om ett och samma "språk". Sen kan det ju också bero på vad vi själva lägger in i ett ords betydelse.
Hoppas att ni förstår vad jag menar och inte tar illa upp. Vi har ju alla lärt oss på olika sätt att tolka korten och inget är ju fel!
Några nya eller mer tankar om det här?
Tack,amandla,Ruzicka,och Skogshumblan.Det var jätte kul
#24 Jag förstår hur du menar och tar inte illa upp
Svärd står för elementet luft som jag lärt mig handlar om tankar, sånt man inte kan "ta på"… det mentala, från tanke till handling. Jag har lärt mig mycket av Ylva Trollstierna så det är det jag går efter, plus att jag dubbelkollar med hennes böcker när jag gör kluringar för att inte råka lägga till något eget.
Jag använde Thoth Tarot mycket när jag började med Tarot, och läste boken många många gånger, svärden tolkas på ungefär samma sätt där. Mental styrka, klarhet, negativa förväntningar,att tänka för mycket osv.
Konflikter och utmaningar, ja helt klart… men kanske inte så aktivt som med stavsviten. Där är det mer hetta, mer intensitet, det är mer action. Svärden kan vara mer av "mycket snack men liten verkstad" medan stavarna ser till att det händer.
Om jag jämför två personer, en är en grubblare, har massor med idéer men vågar sällan genomföra dem på grund av att han inte tror det kommer att gå bra. Den andra personen har också massor med idéer, han startar många nya projekt även om inte alla går bra utan har en drivkraft som gör att han fortsätter ändå.
Förstår du hur jag menar?
Skall fundera mera på det, men visst är det spännande och lärorikt med tarot
. Tycker jag lär mig nya saker varje vecka som går, ibland varje dag! Varje lek, varje kort och varje ny bok är som en öppen ocean av kunskap. Låter kanske dumt, men det är så mycket och det bästa av allt är att det tar aldrig slut
!
Ooops, jag missade visst att skriva i måndags. Men handleden gjorde rätt ont då, kan kanske skylla på den för resultatet var inte särskilt lysande med 6 rätt. 

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Bra Elpida!
Det kan nog vara nyttigt med såna här övningar så man upptäcker vilka kort man behöver ta itu med 
Isa… vi skyller på handleden 
Ja, skulle ju till doktorn dagen efter så splittrad var jag. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Nöjd! 15/16
men insåg att jag klickat i fel i samma stund som jag tryckte nästa fråga!
6/16 
måste plugga mer. skyller på att jag är nybörjare 
-
Hahaha, tyckte jag kände igen det här lite… Har ju tydligen gjort den förut! (Länge sen nästan) ;) Där ser man. Vilken virrpanna man kan vara. Gick liiite bättre denna gången dock: 11/16
Fred och god växt!
Gammal tråd, men vi har ju nya medlemmar som kanske inte sett den tidigare. Hur går det för er?
Gjorde om kluringen och resultatet var katastrofalt, endast 8 rätt!😕
Får nog plocka fram mina böcker och börja plugga på igen.😎
Japp, plugga på! 😃❤️