God eftermiddag 21/8 2020.
Äntligen mulet, lite blåst och runt 20 grader. 👍För tillfället ösregnar det också.
Jag har knappt sovit något i natt eftersom det fortfarande är så varmt inomhus, har ont i huvudet och är extra trött av den anledningen.
Hoppas nu att den lilla blåsten vi har kyler av huset så det blir svalare inomhus till natten.
Jag har tvättstugan och som vanligt är det jobbigt, ännu värre nu när jag redan är trött innan jag ens lagt i första maskinerna…😴
Ha en bra fortsatt fredag!👋
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2024-07-10 01:12 av Tarotstollan
Klibbig värme har jag svårt för, skulle jag flytta utomlands så skulle jag snarare välja Arizona framför Florida. Jag har varit och handlat lite, köpte äntligen snigelmedel för nu har jag fått nog av eländessniglarna… igår kväll plockade jag över 200 ganska nykläckta mördarsniglar 🤮och det känns inte hållbart att försöka snoka upp varenda en. Håll tummarna för att medlet gör susen!
Sniglar är läbbiga och ändå kan jag inte låta dem ligga och torka ihjäl på trottoarer och gångbanor. Jag brukar göra en snärt med foten så de flyger in i gräset och de med snäckor brukar jag lyfta in i skuggan av buskar och häckar.
Vet inte om alla bruna sniglar är mördarsniglar men hörde att de hade korsat sig med den vanliga svarta sorten och de är inte ofta jag ser några svarta numera.
Jo, de blandar sig friskt. Jag går efter devisen att om man ser väldigt många sniglar på samma ställe så är det mördarsniglar. Det har inte varit såna alls här tidigare utan det var för en månad sen som jag såg de första. Första kvällen plockade jag nog flera hundra, min trädgård är inte stor utan bara ca 15 x 15 meter, sen har de minskat rejält men de ska så sjutton heller få bli fler igen. Lustigt nog verkar jag inte ha några växter som de ger sig på, det är bara en slump. Men jag ska kolla upp vad de inte gillar innan jag skaffar några nya växter, det är ju korkat att fresta dem.
Ja man behöver ju inte precis mata dem med nya växter, de hittar ju annat att äta.😉
Hur går det med Sally och bebisen?
Det går fint! ❤️
Goddag Idag regnar det och är svalt och skönt Idag åkte vi iväg för att kolla in ett nytt badställe. Waow. Där hade jag kunnat vara en hel dag. Naturen helar och ger ny kraft
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering