Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 213 ggr
Tarotstollan
0

Godmorgon 27 April, 2020.

Något molnigt men det är fina färger i beige, rosa och blått över himla - valvet, så det ser ut som att det blir sol idag också.☀️

Var ute och handlade igår kväll och det märks i armarna nu, har väl sträckt mig i armmusklerna (de lilla jag har) och det känns rätt ont nu när jag viftar runt med armarna. 😉
Jag köpte en svart-mörklila häng Petunia som jag hoppas skall trivas ute i min ampel på balkongen. Fick ge 75 kr för den, vet inte om det är normalt pris eller ej men när de är så dyra vill man ju verkligen att de skall klara sig!👍

Ha en bra måndag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2022-10-24 00:21 av Tarotstollan
Amandla
0

Morrn.  Här är det grått och kallt 🥶 Jag ska veckohandla åt mig och mamma idag, och så borde jag skramla ihop mina krafter till att bada ena lilla pudlan, inget måste just idag men definitivt den här veckan. 

Är det en sån petunia med stora blommor? De brukar vara rätt tåliga så länge de inte blir för uttorkade. Jag brukar alltid köpa en sån för jag älskar doften 😍

Tarotstollan
0

Ca 30 minuter efter jag skrev mitt inlägg så började det ösregna här och det smattrade på rätt bra på fönster bläcket när jag hade lagt mig.
Det har fortsatt att regna hela dagen men antar att vattnet behövs nu efter dessa soliga veckor.

Ja, det är stora klockor på den men jag kan inte känna att den doftar något. Kanske för att det är kallt ute och doften kanske kommer fram av värmen eller så är det en sort som inte doftar något.🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

Mest brukar blommorna dofta på kvällen när det är varmt. Fast det finns nog sorter som inte har så mycket doft. Jag går alltid runt i växthuset och luktar på blommorna innan jag köper någon, jag är känslig för dofter och måste ha såna jag gillar.