Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 248 ggr
Tarotstollan
0

Godmorgon 17 April, 2020.

Återigen fredag och en vecka går mot sitt slut.
Solen på väg upp och det ligger runt - 2 grader på skuggsidan.☀️

Känner en obehaglig doft utifrån som trängt in lägenheten men kan inte förstå vad den kommer ifrån, luktar som en blandning av bensin och avlopp.
Hoppas att det inte är något som gått sönder i husets källare.
Jag har tvättstugan om några timmar så nu skall jag försöka att få några timmars sömn.
Ha en fortsatt bra fredag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2022-10-24 00:22 av Tarotstollan
flocken
0

Godmorgon. Ser ut att bli en fin dag. Familjen kommer hem under dagen efter några dagar vid stugan. Tvättmaskinen är igång. Frukost avklarad. Ta nytt långsocker prov idag. Nu vill jag bara att min huvudvärk ska släppa

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
0

#1. Låter inget vidare, hoppas att du kryar på dig under dagen!🤗

Nu vet jag vad stanken berodde på, dels var det sopgubbarna som äntligen kom och tömde vårat sop skåp, det hade de inte gjort innan eftersom det var påskhelg.
Det andra berodde på att en av de boendes motorcykel har stått nere i cykelrummet och läckt bensin! 😮
Det luktar något fruktansvärt vidrigt nere i källaren och lukten har spridit sig upp i trappuppgångarna och in i våra lägenheter också.
Medan jag var nere och lade in mitt tvätt i maskinerna så hann jag få huvudvärk.
Motorcykeln är avlägsnad men lukten är kvar och frågan är hur länge den sitter i?🤪

flocken
0

#2åh fy. Bensin lukt är vidrigt. Det måste väl kunna gå att sanera lite? Kom på att jag troligen druckit för lite. Nu när min diabetes är hyfsat under kontroll så är jag inte törstig längre. O då glömmer jag dricka.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
0

#3. Jag såg när jag kollade sist jag var nere i källaren att det fanns en fläck på golvet och det stank rejält från den. Antar att det måste saneras med något särskilt men jag vet inte med vad och det måste ju ägaren göra.
Jag vet inte ens vem som äger motorcykeln, det var en annan granne som berättade det för mig när jag ringde till honom och frågade om han visste varför det stank bensin i källaren. Hoppas att det torkar snabbt och slutar lukta såvida inte han fixar fläcken snarast.