Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 238 ggr
Tarotstollan
0

Godmorgon 15 Juli, 2018.

Mulet men solen kämpar på att komma fram, sköna 17 grader på skuggsidan.

Skall lägga mig och se om jag kan sova några timmar. Har precis tömt en Ramlösa på 1½ l med Hallon & Björnbärssmak, så sovandet kanske blir lite stört.😉

Ha en bra söndag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

Morrn. Eller rättare sagt god förmiddag. Varmt är det… det blir inte många minuter bakom gräsklipparen den här sommaren. Vi har inte uttalat bevattningsförbud här i min kommun, inte än, men man ska tänka på hur man spenderar vattnet.  Så när jag ändå spolar vatten för att få kallt eller varmt så har jag en vattenkanna eller hink under kranen, för att inte slösa med det. Likaså i duschen, jag har en gammal kran så det är lite krångligt att hålla på och stänga av och sätta på vattnet när jag tvålar in mig, men jag har en hink där också som fångar upp överskottsvattnet. 

Det vatten jag får i kannor och hinkar räcker fint för att vattna mina små rabatter och sommarblommorna. Bada pudlar tar inte lång tid, kanske tio minuter varav max hälften går åt för att skölja dem, och där har jag en duschpistol med en knapp jag måste hålla in för att vattnet ska flöda, så det går inte åt så mycket. Diskmaskinen går två gånger i veckan, tvättmaskinen när jag behöver tvätta, men den har mängdautomatik så den känner av hur mycket tvätt det är och anpassar vattenmängd med mera efter det.