Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 712 ggr
Tarotstollan
0

Godmorgon 30 April, 2018.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista dagen i April månad och antar att många av er har tagit lite extra ledighet idag.
Här är det mulet med lätt regn och för tillfället + 6,1 grader.
Inget särskilt inplanerat, vilket alltid är bra! Då bestämmer jag själv om jag vill göra något eller bara ligga i sängen hela dagen!😉
Ha en trevlig Valborgsmässoafton! 👋

Bilden från Pixabay!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
0

Jobb. Men rätt lugnt. Intervju för Allers veckotidning idag. Är psykiskt utmattad sen igår då hunden hade ett av sina svåraste ptsd anfall på länge. Jag låg över honom när han hyperventilerade, skakade o hade en panikattack. Som tur var kom husse inom någon minut o hjälpte mig. Sen var jag i chock.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
0

Vad är det som har utlöst dessa anfall? Hur ofta får han dem?

flocken
0

Jag vet inte hur han hade det de första 6 mån. Inte mer än att han suttit bunden i en trädgård. Första helgen hos mig blev han skrämd av åskan. Sen kom nyår och han blev återigen skrämd o försvann. Han var inne o sprang ut. Hade det slutat där hade det nog blivit hanterbart. Men under en promenad slängde tonåringar smällare mot oss. Det utlöste hans ptsd. Jag trodde han skulle dö där på gatan. Som tur var såg min man allting. Det slutade med en polisanmälan och en hund som var rädd för allt. Han kan bli rädd för takdropp, en garageport, kundvagn, Barnens leksaker. Ja egentligen allt. Ett lätt anfall är svansen tryckt mot magen o han flåsar. Han kan även låsa sig o bli stående. Går inte att få kontakt. Tar jag på honom faller han ihop. Han försvinner för att skydda sig. Då måste vi vara 2 för att hitta honom igen. Är han i en dålig period kan han få lättare anfall några gånger/ vecka. Såna här svåra anfall kommer som tur var inte så ofta. Man är helt slut efteråt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Amandla
0

Stackars vovven 😭

Jag planerar för en liten rabatt i min annars så tomma trädgård. Förra ägaren var väldigt nöjd med att ha plockat bort allt *suck*

Tarotstollan
0

#3. Stackars vovve!😭
😡 #%&!)?%&#"😈 (fula ord) människor som inte kan klara ett liv utan smällare och skit för att tala om att de finns!😭😡

Åska kan vi ju inte göra något åt men allt annat kan vi ju försöka dämpa runt omkring oss när vi vet att det är störande. Antar att du redan använder de där lugnande dofterna, som finns att köpa hos veterinärer och apotek.

Tarotstollan
0

#3. Låter som en trevlig sysselsättning att plantera lite blommor.
Ok, det blir ju att hålla koll på ogräs och sådant men det är ju så vackert med blommor. Du kan ju alltid plantera  återkommande blommande buskar, de behöver man ju oftast "bara" kratta upp löv efter.
På landet i det huset där jag växte upp hade vi en Gullregnsbuske och den var jättestor, fast kanske farlig för dina vovvar och en stor Snöbollsbuske, vet inte om de är giftiga. En Rhododendron buske med lila blommor.
Dessutom hade vi en häck med små vita blommor på, kommer inte ihåg vad de heter.
Sen fulla rabatter med ett hav av olika blommor som blommade olika tider, så det var alltid blommor där. Det var så fullt, så det blev knappt någon plats för ogräset!😃

flocken
0

#5 precis när det hände fick han lugnande halsband + tabletter. Hjälpte ingenting. Utan det som hjälper är valeriana/ neurol. Naturläkemedel. Igår gick det över världens oväder med blixt o dunder. Men idag kunde vi äntligen vara ute o andas

…………………………………..