Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 2372 ggr
Tarotstollan
0

Välja egna kort.

Hur skulle det bli om vi själva valde de kort som skulle beskriva våran dag, vardag eller liv? Tänker ofta när jag drar dagskortet att varför kommer inte x eller x upp, det skulle passa bättre.
Så vilka kort skulle beskriva ditt liv bäst tycker du?

För min del så kommer 4 i Svärd på första plats.😉
Sen kommer nog Ess och 5 i Mynt på delad plats.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

Idag tror jag att 7 mynt passar bäst, i kombination med 9 stavar. Jag vill flytta och märker att saker och ting satts i rullning, det är en stor förändring på gång som jag planerat för länge. Jag är inte framme ännu men en bra bit på väg.

Skogshumblan
0

Den hängde. Har många sitsar där jag fastnat i mkn tanke o sitsen sökert löser sig om jag bara…  ja vad?!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
0

#2. Ja, det är ju inte lätt när man inte ens vet vad man skall börja med!

Skogshumblan
0

Precis. Eller som jag känner att det finns saker jag inte ser eller förstår rätt. Frustrerande. Men din tråd får mig att vilja meditera över kortet. Tack för iden!

/ Skogshumblan

Tarotstollan
0

För mig numera väljer jag Eremiten. Tycker det passar bra för hur jag vill ha det nu, sen blir det ju inte alltid som jag vill.😉

Tarotstollan
0

#4. Tack själv! Ja, jag inser själv nu att om jag väljer ett kort som passar för hur jag själv ser mitt liv i dagsläget så blir det mera konkret om vad jag behöver fundera på. Varför jag väljer just det kortet. 🤔
Dagens kort + mitt eget blir ju lite mer realistiskt på det viset + lite mer att fundera på.👍

Skogshumblan
0

Stollan. Det var en klockren förklaring och än en gång tack! Läste just på wikipedia om det kortet och det fick igång tankarna.

/ Skogshumblan

Tarotstollan
0

Kom att tänka på denna tråden och valde ett kort som jag tycker passar mig bra just nu. Det är 4 i Bägare, har det mesta men drömmer och vill ha något annat, så tolkar jag det.🤔

powerofthebass
0

7 i svärd , 3 i svärd och Eremiten . Och sen stavar kommer inte i håg mer än att en man bär på många stavar .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Tarotstollan
1

#9. Det verkar som du har det ganska så tufft just nu! Det bör väl vara 10 i Stavar du menar.

powerofthebass
0

Stämmer helt #10. . Men det vänder nog snart

**_

Tarotstollan
0

#11. Det får vi hoppas!👍

powerofthebass
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La några kort mket riktigt det är förändring på gång . Känner mer glädje till livet dessutom

**_