Känslomässig tarotlek?
För mer än en månad sedan så kom denna leken och först blev jag irriterad, för jag hade beställt den med en bok till som inte var med i paketet!
När jag ringde till dem så fattade de inte först vad som var fel utan jag fick sitta och dra hela ramsan om olika artikelnummer, med eller utan bok, olika priser mm. Så tjejen kunde inte svara på det med en gång, utan hon var tvungen att återkomma.
Under tiden så låg leken här oöppnad, eftersom jag inte visste om de skulle skicka boken separat eller att jag skulle få ett helt set hemskickat. Så jag vågade inte öppna den eftersom de kanske ville att jag skulle skicka tillbaka den leken som jag redan hade fått.
Det tog några dagar innan jag fick besked men enligt dem så hade det aldrig funnits någon bok till denna leken och de bad om ursäkt och sa att jag kunde skicka tillbaka leken, om jag inte ville ha den mera men självklart så behöll jag den!👍
Jag hade ju naturligtvis tittat på bilderna innan på olika ställen men när jag öppnade leken och började gå igenom den, så tänkte jag med en gång "att det var hemskt vad korten var mörka och dystra och dessutom var vissa bilder oskarpa" ( de skall vara så).
Det var inte alls så jag hade uppfattat varken leken eller korten innan!Jag hade tänkt att denna leken skulle kunna ge mig nya infallsvinklar och reflektioner över mitt liv, för det var ju så den var beskriven!
Istället fick jag höstkänslor, nedstämdhet och deppighet till mig när jag tittade på korten.
Färgerna går mest i senapsgult, mörkorange, grönt, grått (och lite ljusblått och rosa).
Det var ju meningen att jag skulle hitta nya tankar att ta till mig men inte att det skulle bli negativa och deppiga tankar!😉
Det är inte så att jag inte gillar leken men som sagt, den påverkar mig negativt på något sätt.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/reflections/
Har ni känt eller blivit påverkade av någon lek på detta viset eller någon annan känsla som ni tyckt verkat konstig?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Kan det vara konstnärens stämning du känner av? Jag tycker att leken ser ut att gå i moll så att säga. Visst har du andra lekar som du tycker är antingen neutrala eller går i dur?
Jodå, det finns ju andra här, några stycken!😉
Fast det var ju just det andra jag ville väcka upp, inte negativiteten den finns tillräckligt så det svämmar över här ändå! 😕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!