20 frågor 85
Jag tänker på ett djur, en person, en stad, en sak, en maträtt, något begrepp eller något annat… Du ställer frågor som måste gå att besvara med antingen JA eller NEJ. Du får bara ställa en fråga per inlägg och däremellan vänta på svar,men det går bra att flera ställer varsin fråga. Den som först gissar rätt får köra nästa omgång. :)
Sajtvärd på Övernaturligt
Är det något levande?

Är det ett djur?
Är det något som man kan äta?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej
Behövs elektricitet för att använda det?
Är det en människa?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej
Är det en sak?
Kan man röra vid det?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan man
Är det något som människan skapat?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det
Har man det i hemmet?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt
Är det ett slags verktyg?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande
Ett redskap av annat slag då?

Är det mindre än en fotboll?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större.

Är det gjort av trä?
Används det vid matlagning?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej
Används det för nöjes skull?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också.
Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också 16. Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi? Ja det kan man nog, men det är inget man förknippar med dagligvaruhandeln så, eller matbutiker

Är det av metall?
Finns det färg på det?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också 16. Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi? Ja det kan man nog, men det är inget man förknippar med dagligvaruhandeln så, eller matbutiker 17. Är det av metall? Ja det kan det vara 18. Finns det färg på det? Ja men det är inte själva saken i sig som har färg. Färgen är ett omslag kan man säga
Används det av alla åldersgrupper?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också 16. Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi? Ja det kan man nog, men det är inget man förknippar med dagligvaruhandeln så, eller matbutiker 17. Är det av metall? Ja det kan det vara 18. Finns det färg på det? Ja men det är inte själva saken i sig som har färg. Färgen är ett omslag kan man säga 19. Används det av alla åldersgrupper? Ja det kan man nog säga. Inte de allra minsta kanske
Nu tänker jag på fråga 18 och det som är "inuti", är det vatten?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också 16. Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi? Ja det kan man nog, men det är inget man förknippar med dagligvaruhandeln så, eller matbutiker 17. Är det av metall? Ja det kan det vara 18. Finns det färg på det? Ja men det är inte själva saken i sig som har färg. Färgen är ett omslag kan man säga 19. Används det av alla åldersgrupper? Ja det kan man nog säga. Inte de allra minsta kanske 20. Nu tänker jag på fråga 18 och det som är "inuti", är det vatten? Nej innehållet är inte vatten och själva saken är komplett, alltså inget som egentligen har med en yta att göra, men de kan "färga" dem. Jag har rosa.
Solglasögon?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också 16. Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi? Ja det kan man nog, men det är inget man förknippar med dagligvaruhandeln så, eller matbutiker 17. Är det av metall? Ja det kan det vara 18. Finns det färg på det? Ja men det är inte själva saken i sig som har färg. Färgen är ett omslag kan man säga 19. Används det av alla åldersgrupper? Ja det kan man nog säga. Inte de allra minsta kanske 20. Nu tänker jag på fråga 18 och det som är "inuti", är det vatten? Nej innehållet är inte vatten och själva saken är komplett, alltså inget som egentligen har med en yta att göra, men de kan "färga" dem. Jag har rosa. 21. Solglasögon? Nej. Mycket större än så (även om de finns i olika storlekar). Ledtråd: 1,2,3 och så vidare. Även 1/2.
Linjal?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det ett djur? Nej 3. Är det något som man kan äta? Nej 4. Behövs elektricitet för att använda det? Nej 5. Är det en människa? Nej 6. Är det en sak? Ja det kan man väl kalla det 7. Kan man röra vid det? Ja det kan 8. Är det något som människan skapat? Ja det är det 9. Har man det i hemmet? En del har. Men man kan ha det lite överallt, alltså inget specifikt för inomhusbruk men kanske mest vanligt 10. Är det ett slags verktyg? Nej inte verktyg i den bemärkelsen som relaterat till just verktyg/skruvmejsel och liknande 11. Ett redskap av annat slag då? Ja det är ett redskap 12. Är det mindre än en fotboll? Det kan vara i olika storlekar. Mindre och större. 13. Är det gjort av trä? Nej inte vad jag vet 14. Används det vid matlagning? Nej 15. Används det för nöjes skull? Ja, men för nytta också 16. Kan man köpa det i en vanlig stormarknad, typ Ica Maxi? Ja det kan man nog, men det är inget man förknippar med dagligvaruhandeln så, eller matbutiker 17. Är det av metall? Ja det kan det vara 18. Finns det färg på det? Ja men det är inte själva saken i sig som har färg. Färgen är ett omslag kan man säga 19. Används det av alla åldersgrupper? Ja det kan man nog säga. Inte de allra minsta kanske 20. Nu tänker jag på fråga 18 och det som är "inuti", är det vatten? Nej innehållet är inte vatten och själva saken är komplett, alltså inget som egentligen har med en yta att göra, men de kan "färga" dem. Jag har rosa. 21. Solglasögon? Nej. Mycket större än så (även om de finns i olika storlekar). 22. Linjal? Nej, mycket tyngre än så.
Vikter?
Mobilfodral?
Grattis Mysan, vikter är rätt svar (tänkte på hantelvikter) :)
Tack! Startar en ny tråd nu 🙂
Grattis Mysan!🏆
Grattis till Mysan!
Tack så mycket!