Lägga för sig själv
Jag försöker träna och lära mig korten mer och mer. Har tyvärr svårt för att hitta någon att lägga kort för.
Har lagt för mig själv angående vissa saker, men vet inte hur mycket jag ska lita på dom.
Hur gör ni - litar ni på korten ni lägger för er själva?
Jag kan inte säga att jag "litar" på korten då det nästan låter som att korten är min lag i det läget
Men jag förstår din poäng.
När jag lägger för mig själv gör jag inga större läggningar. Jag ställer enkla frågor som är aningen självreflekterande just för att jag hela tiden strävar efter att få utvecklas som person.
Om jag gör en tolkning vid kortdragningen på morgonen så är ju den tolkningen inte "den enda rätta". Jag kanske inser senare under dagen att 'jahaa, det var detta kortet syftade på'. Men det betyder ju inte att kortet hade fel -det var jag som låste in mig på fel detalj eller nåt sånt. Och det är ju i det läget man lär sig en ny betydelse av kortet eller kanske kommer ihåg att 'just det, det var ju faktiskt den första känslan jag fick,' och att man därmed börjar lita mer på sin intuition.
Jag är typ astrött så det känns som att texten är helflummig.
Mitt poäng är nog att det inte handlar om korten i sig utan om att träna upp intuitionen och att kunna känna in vad kortet/korten vill säga utan att man lägger in sitt egna önsketänkande.
Det finns inget rätt eller fel, bara mer och mer kunskap ju längre du fortsätter 
-
Jag har samma problem med att både ha folk att träna på och tro på det jag ser i korten. Antar att det har med dålig tro på mig själv, inte bara just med korten. Så jag antar att det är att öva och öva och börja tro på både mig själv och det jag ser i korten.
Börja med att tro att det du får fram är rätt just nu i det ögonblicket du ser kortet. Sen får man gå vidare steg för steg när man märker att det stämmer.
För min del har det tagit flera år innan jag börjat lita på korten men det händer fortfarande att jag drar kort för mig själv som jag inte kan tolka just då men då får jag avvakta och se om svaret dyker upp i en senare läggning eller ändå.
Det är ju inte meningen att korten skall styra oss utan bara ge oss guidning i våra frågor och våran utveckling.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3 Kommentaren borttagen, läs gärna våra Skrivregler. Inga gratisläggningar görs här, förutom i speciella trådar som då har sajtvärdens tillstånd. Enda undantaget är Tarotkedjan, men då måste du själv först besvara föregående persons fråga.
#1 Jag kanske uttryckte mig otydligt. :)
Vad jag menar är, om frågan är: "Kan ni ge mig råd om hur jag ska förbättra relationen med X?" och jag får kortet 2 cups.
Det är inte ett svar som är ja eller nej, men funderar på om jag ska "lita" på kortets råd eller inte. Vilket ju iofs är en konstig fråga, men…
Jaja, det är därför jag egentligen inte vill lägga kort för mig själv. :P
#2 Det är ju inga problem när det gäller att lägga för andra, för då är det ju DOM som måste avgöra om mina råd stämmer eller inte. :D
Jag är alltid tydlig med att jag övar, och att besluten alltid är deras egna - och dom måste själva bestämma sitt öde.
#5 Det var inget fel i hur du formulerade dig, det är bara jag som är språkpolis och hänger upp mig på ord 🤪
Hur som helst.. I sådana lägen när jag inte förstår vad kortet vill säga mig brukar jag välja att dra ytterligare ett kort för att få 'mer kött på benen' eller ett förtydligande på vad kortet menar.
Jag hade nog tolkat 2 of Cups som 'fundera på hur jämlikt det är i relationen -ger båda lika mycket eller finns det obalans där som jag kan påverka till något positivt istället?'
Men jag håller med. Det var en tankeställare det där 🤔
-
Jag följer den här sidans råd och hennes definitioner av korten: http://www.learntarot.com/
http://www.learntarot.com/c2.htm
making a
connection
joining with another
celebrating a marriage or union
cementing a friendship
establishing a partnership
working together
sharing
helping and being helped
seeing commonalities
calling a truce
healing a severed relationship
bringing together opposites
letting bygones be bygones
coming to a satisfactory agreement
declaring peace
forgiving and forgetting
acknowledging an attraction
recognizing a bond that is developing
accepting your preferences
letting yourself be drawn in
moving toward
feeling a positive response
#7 Men som sagt var, det handlar kanske mer om att jag inte litar på mig själv och min intuition…
#8. Den sista länken funkar inte.
Det var en tarotsida som jag inte sett innan, intressant. Hittade bilder på lekar som jag heller inte sett innan. Det var några där jag gärna hade velat ha.
Det är bra att läsa och lära sig men tänk på att dina egna känslor och intuitionen för korten kommer före hennes tolkning.👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!