hur får jag kontakt med mina kort?
Nu gör jag en lång historia kortfattad. Jag har alltid varit intresserad/dragits till övernaturliga saker och största delen till tarotkort. För ett par år sen ville jag testa på att bli spådd, och fick tag i en spåkvinna genom en anhörig till mig. Den där sittningen var det häftigaste jag gjort, och i efterhand har ALLT stämt. Hon sa även att jag måste ta tag i min mediala gåva som jag fått, att det är den pusselbiten som fattas som gör mig så vilsen ibland. Och jag fattar inte hur hon visste det, men det är precis så det känns. Det känns som jag är menad till att göra något sånt i livet. Jag jobbar inom vården och jag mår så otroligt bra av att hjälpa andra, och enligt henne så kommer jag även hjälpa andra genom tarotkort. Jag lovade henne att jag skulle börja meditera för att hitta mitt inre lugn, jag skulle läsa på, öva upp min intuition osvosv. Jag provade och provade men kom ingenstans,det känns som jag vill det för mycket så det tar stopp. Jag gick till henne igen ett år senare, hon sa samma sak då, att jag måste ta tag i det här, och jag vill ju verkigen det. Hon gav mig en oöppnad tarotlek "Witches tarot". Jag har provat mig fram, gått igenom korten, försökt känna men jag vet inte hur jag ska få kontakt med leken eller vart jag ska börja över huvudtaget. Spåkvinnan går tyvärr inte att få tag på längre då hon flyttat och andra anledningar. Kan någon hjälpa mig hur jag ska göra och vart jag ska börja? Kan det vara så att jag vill för mycket att det inte går helt enkelt?
Ingen?

Hej! Varmt välkommen hit! Är lite upptagen idag (fyller år) men återkommer gärna om nån dag till dig. Så länge kan du väll söka omkring bland inläggen här. Det finns säkert massor med liknande frågor som din, kanske du får lite tips och tankar….. Kul med en till tarotintresserad!
Kul att du hittat hit och spännande att få läsa din historia :)
Jag tror snarare att Witches Tarot kanske inte är rätt lek för dig. Jag minns själv att den första jag köpte (efter rekommendation av en väninna) inte alls gick att läsa med, så efter kanske ett halvår/år beställde jag en annan som jag klickade med direkt.
Kolla runt lite på olika sidor eller på youtube så hittar du säkert någon du känner att du får en bättre kontakt med 🙂
-
Välkommen hit till oss på Tarot iFokus!🙂
Att det kan vara svårt att få kontakt med sina kort kan bero på många olika saker, en del har redan nämnts som att du kanske vill för mycket på en gång.
Det andra att du inte har den rätta leken att börja med men vad du än gör, kasta inte bort din Witches lek, för den kommer du att lära dig av senare när du blir varm i kläderna.
Har du möjlighet att gå till en affär som säljer tarotlekar och titta på dem och kanske känna på dem?
Annars får du gå på din känsla när du tittar på bilder av lekar.
Bra ställen att titta på lekar är inne på: http://www.albideuter.de/ www.Aeclectic.net .
Om det är så att du känner att Witches leken är den du vill jobba med så gör det! Du skall inte gå och köpa någon ny lek om du inte själv känner att det är vad du vill.
Skaffa en stor anteckningsbok och börja gå igenom kort för kort. Dela in boken så att du har gott om plats för varje kort att skriva om och så skriver du ner vad du ser på kortet, vad du får för känslor både positiva och negativa. Vad bilden vill säga dig helt enkelt.
Ibland kanske ett kort inte säger dig något just nu, lägg det åt sidan och ta ett annat kort.
Tyvärr är det så att man kan inte skynda på det här utan man får ta lite då och då.
Hoppas att du fått lite hjälp av de svar du fått av oss!
Lycka till!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#4, Tarotstollan, länkarna fungerar inte. Saknas .com (eller vad de hu har för slut) #0 makahi, whtches kortlek är det du har, såg att där kom upp ett gäng här http://www.aeclectic.net/tarot/find.shtml?cx=008526656784353379572%3Aw1vqc7clg1y&ie=UTF-8&q=Witches&x=0&y=0
Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.
Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Om det är den översta som kommer upp på sagalitens inlägg, så är den leken rätt svår om man inte har lite koll på wiccanens eller häxans symboler. Och sen är det som de ovan skriver, om det inte klickar med leken, kan det funka bättre med annan lek! Kolla runt på sidorna som föreslagits och se om nån "pratar med dig"? Jag har ett par lekar som jag använder och ett par som bara är vackra, men om jag lägger med dem får jag inget vettigt ur dem. Sen vill jag att du tar och ser korten som en lek, det heter ju så, tarotlek :-D Ta fram ett kort om dagen, känn efter vad det säger dig, läs i lekens bok, fundera på kvällen om det fanns nåt i kortet som du upplevde under dagen. För mig var det hjälpsamt med att börja med hela sviterna, vad står de för, sen lärde jag mig en del av stora arkanan, vad står kortens ordning för, börjar med narren och slutar med världen, vad händer på vägen? Sen började jag med finliret, siffrorna på lilla arkanan, hovkorten, vad innebär dem? Men sen är det hjälpsamt att ha en tydlig lek, med kanske ett hjälpord på. Det finns säkert fortfarande folk som gör gratis små kurser att anmäla sig till, där man får övningar och hjälp att lära in symbolerna. Ja, så gjorde jag. Lära med lust, vara nyfiken. Här brukar det ibland bli övningsgrupper där vi lägger för varandra, och ger feedback. Det ger övning och lite färdigheter. Min favoritbok om Tarot och lek är Jolanda den tredje, sen gillar jag Cosmic tarotkort också, de båda "pratar mitt språk". Sen har jag shadowscape och joie de vivre men de är mest ögongodis!
#5. Nu har jag ändrat på länkarna , så nu hoppas jag att det funkar.
Här är ett annat bra ställe att titta på lekar också.
http://visualtarot.com/decks/