20 frågor 80
Jag tänker på ett djur, en person, en stad, en sak, en maträtt eller annat… Du ställer frågor som måste gå att besvara med antingen JA eller NEJ. Du får bara ställa en fråga per inlägg och däremellan vänta på svar,men det går bra att flera ställer varsin fråga. Den som först gissar rätt får köra nästa omgång. 🙂
Är det något levande?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan

Är det en sak?
1. Är det något levande? Nej
2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga
Är det något som människan skapat?
Är det något man använder i köket?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej
Har man det hemma?
Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej
Behöver det elektricitet för att fungera?
Kan man ta på det?
// Linah
Gerbilsidan
3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis
4. Är det något man använder i köket? Nej
5. Har man det hemma? Vissa har det
6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej
7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej
8. Kan man ta på det? Ja
Är det mindre än en skokartong?
8. Kan man ta på det? Ja
9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har
Stenar?
// Linah
Gerbilsidan
Är det värdefullt?
8. Kan man ta på det? Ja
9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har
10. Stenar? Nej
11. Är det värdefullt? Nej
Består det av många smådelar, som grus?
Väger det mer än 3 kg?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har

Hårt?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har 14. Hårt? Nej

Bär man vanligtvis med sig det?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har 14. Hårt? Nej 15. Bär man vanligtvis med sig det? Nej
Använder man det för att bygga med?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har 14. Hårt? Nej 15. Bär man vanligtvis med sig det? Nej 16. Använder man det för att bygga med? Ingen aning faktiskt, nu för tiden tror jag inte det men förr i tiden kanske man gjorde det
Finns det naturligt i skog och mark?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har 14. Hårt? Nej 15. Bär man vanligtvis med sig det? Nej 16. Använder man det för att bygga med? Ingen aning faktiskt, nu för tiden tror jag inte det men förr i tiden kanske man gjorde det 17. Finns det naturligt i skog och mark? Det kommer från naturen
Mossa?
// Linah
Gerbilsidan
Näver?

Jord?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har 14. Hårt? Nej 15. Bär man vanligtvis med sig det? Nej 16. Använder man det för att bygga med? Ingen aning faktiskt, nu för tiden tror jag inte det men förr i tiden kanske man gjorde det 17. Finns det naturligt i skog och mark? Det kommer från naturen 18. Mossa? Nej 19. Näver? Nej 20. Jord? Nej
Är det brännbart?
1. Är det något levande? Nej 2. Är det en sak? Det skulle man nog kunna säga 3. Är det något som människan skapat? På sätt och vis 4. Är det något man använder i köket? Nej 5. Har man det hemma? Vissa har det 6. Är det något man kan köpa i en vanlig mataffär? Nej 7. Behöver det elektricitet för att fungera? Nej 8. Kan man ta på det? Ja 9. Är det mindre än en skokartong? Det beror helt på hur mycket av det man har 10. Stenar? Nej 11. Är det värdefullt? Nej 12. Består det av många smådelar, som grus? Nej inte riktigt smådelar 13. Väger det mer än 3 kg? Det beror på hur mycket man har 14. Hårt? Nej 15. Bär man vanligtvis med sig det? Nej 16. Använder man det för att bygga med? Ingen aning faktiskt, nu för tiden tror jag inte det men förr i tiden kanske man gjorde det 17. Finns det naturligt i skog och mark? Det kommer från naturen 18. Mossa? Nej 19. Näver? Nej 20. Jord? Nej 21. Är det brännbart? Ja
Hö/gräs?
Hö är rätt! Grattis Amandla!

Grattis Amandla!
Tackar! 🙂