Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1009 ggr
anniii
0

Passar leken en nybörjare

Hej!

Jag är helt ny här,  nybörjare på Tarot och har för ett par veckor sen köpt min första kortlek. Valde Osho Zen, har en vän som har den och gillar bilderna. Men så undrar jag om den är svårare för en Nybörjare att lära sig tolka. Tycker att jag oftast får leta upp vad kortet heter i den vanliga tarotleken för att känna att jag greppar vilket det är. Saknar systemet som den vanliga tarotkortleken är så tydlig i, här är symbolerna väldigt små och inte helt lätta att veta svit och kort. Vad har ni för erfarenheter och tankar? Funderar på att beställa en vanlig klassisk lek. 

Varma hälsningar Anniii

Amandla
2

Jag skulle inte kalla den för nybörjarlek, nej. Den är inte som klassiska tarotlekar utan mer för meditation enligt min åsikt. Jag har haft en sån men tyckte den var helt hopplös att få vägledning av, men för inre arbete funkade den.

anniii
0

Tack så mycket för din input! Jag ska åka och hitta en ny imorgon.

Amandla
3

Du ska välja en lek som tilltalar dig, men den bör ha en händelse på varje kort, även i lilla arkanan. Dvs att det är människor som gör något på alla korten. Ibland är det bara symboler på korten och då är de mer svårtolkade för då måste man lära sig betydelsen. Händelserna, personerna, djuren och allt annat som bör finnas gör det lättare för intuitionen att komma igång och jobba vilket underlättar mycket. Plus att de gör det lättare för dig att komma ihåg betydelserna.