Tarot iFokus

Tarot

Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1069 ggr
Tarotstollan
1

Månadens kort November 2015.

Var med och dra kort och se hur månaden November blir för dig! Använd hela leken eller bara Stora Arkanan, dela gärna med dig om vilka kort du drog. I slutet av månaden gör vi en resumé och ser om det stämde.Glad

Mitt kort för November blev Styrkan.
Jag måste lita på mig själv och tro på att vad som än kommer klarar jag det. Ha en stark motivation, kraft och balans.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
1

Den hängde ….tycks som om jag skall ägna mig åt självömkan och allmänt vara lite lat …får väl se till att det blir tvärtom.

Aisha
1

Jag fick djävulen…suck då är det bara att försöka få en någorlunda balans då med andra ord. Det här kortet kommer att spegla min sinnesstämning under Novembermånad. Men jag tycker att kortet har ett budskap också, ett budskap om att jag inte ska ge upp när det är motigt utan försöka tro på min egen förmåga att ta mig upp igen.

fridelfina
1

Jag fick Fem i Svärd. Använde Cosmic och i boken står orden; Skam, svaghet, vanära, sen insikt, acceptera det oundvikliga, klara perspektiv och ny vetskap.

Antar att jag ska ha tillförsikt till att det som sker sker och att jag lär mig nåt nytt genom att ha tvärfel? 

#1) Spännande tolkning av "den hängde"! Vi får väl se hur du haft det i slutet av november!

Christina_46
1

Jag fick Narren. Använder tooth tarot-korten.

Tjolahopp. Det blir en ny början för mig. Med vad vet jag inte. Jag får väl försöka hänga med så gott det går i det nya.

I boken står det : öppenhet, tillit, redo att ta risker, mod att stå på sig, frihet, oberoende, kreativitet, stor poential, möjlighet att ta ett stort språng, att lyssna till hjärtats röst.

Oj, det låter spännande. Få se vad som händer 😉

Tarotstollan
0

Jag hade ju Styrkan för november och jag har haft stor nytta av detta kortet då det funnits jobbiga tankar om rätt och fel under denna månad.

fridelfina
0

Hm, ja, det var väl precis vad som hände i november…. Det kom en dag att slumpa sig så att jag inte kände mig lika värd som andra på jobbet….. Var väl iofs inte nåt jag haft tvärfel om, snarare organisationen jag arbetar i som beteer sig rätt och slätt illa…..

Tarotstollan
0

#6. Hoppas att det blir bättre!

fridelfina
0

Ja, det hoppas jag med. Man tror liksom att man ska värderas lika liksom. Klart jag förstår att vi alla är olika, men nja, inte ok det som blev ändå. Resultatet blev att jag känner "ingen idé att göra mitt bästa, det får bli som det blir ändå" och DET är liksom inte jag ett enda dugg…. Gör lite våld på mig själv där….

Jaja, vad är en bal på slottet…. 🤤