20 frågor 24
Jag tänker på en person, ett djur, en stad, en sak, en maträtt eller annat… du ställer frågorna som måste gå att besvara med antingen JA eller NEJ. Du får bara ställa en fråga per inlägg och måste däremellan vänta på svar, men det går bra att flera personer ställer varsin fråga. Den som först gissar rätt får köra nästa omgång 🙂
Vad tänker jag på?
Är det något levande?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig.
Är det en växt?
2. Är det en växt? Ja.
Är det ett träd?
Är det en inneväxt?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute.
Är den giftig?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
Är det en blommande växt?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund.
Är det en säsongsblomma?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
7. Är det en säsongsblomma? Ungefär.
Är det en pelargon?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
8. Är det en pelargon? Nej.
Är den vanligt förekommande?
Är den relativt billig att köpa?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
9. Är den vanligt förekommande? Ja.
10. Är den relativt billig att köpa? Ibland.
Doftranka?
Hortensia?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
Begonia?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
Är det en orkidé?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
14. Är det en orkidé? Nej.
Passionsblomma?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
15. Passionsblomma? Nej.
Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
15. Passionsblomma? Nej.
16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej.
Krysantemum?
Finns den med olikfärgade blommor?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej.
Ros?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
15. Passionsblomma? Nej.
16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej
17. Krysantemum? Nej.
18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej.
19. Ros? Nej.
änglatrumpet?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
15. Passionsblomma? Nej.
17. Krysantemum? Nej.
19. Ros? Nej.
20. Änglatrumpet? Nej.
Finns den i många olika färger?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
15. Passionsblomma? Nej.
17. Krysantemum? Nej.
19. Ros? Nej.
20. Änglatrumpet? Nej.
21. Finns den i många olika färger? Nej.
Har den vita blommor?
2. Är det en växt? Ja.
3. Är det ett träd? Nej.
5. Är den giftig? Nej.
11. Doftranka? Nej.
12. Hortensia? Nej.
13. Begonia? Nej.
15. Passionsblomma? Nej.
17. Krysantemum? Nej.
19. Ros? Nej.
20. Änglatrumpet? Nej.
21. Finns den i många olika färger? Nej.
22. Har den vita blommor? Nej.
Rosa?
Blir den stor?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja.
Lila blommor?
1. . Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej.
Gula blommor?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja.
Solros?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej.
Blommar den på våren?
Forsythia?
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Påsklilja?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej.
Räknas den som krukväxt?
Är det en medicinalväxt?
Porslinsblomma?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej.
Är frukten söt?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej.
Är den sur?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej.
Är det citron?
Chili?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej 36. Är det citron? Nej. 37. Chili? Nej.
Finns frukten att köpa i vanliga mataffären?
Är det lime?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej 36. Är det citron? Nej. 37. Chili? Nej. 38. Finns frukten att köpa i vanliga mataffären? Ja.
Tomat?
#66. Lime?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej 36. Är det citron? Nej. 37. Chili? Nej. 38. Finns frukten att köpa i vanliga mataffären? Ja. 39. Tomat? Nej, men det var ganska nära!
Potatis?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej 36. Är det citron? Nej. 37. Chili? Nej. 38. Finns frukten att köpa i vanliga mataffären? Ja. 39. Tomat? Nej, men det var ganska nära! 40. Potatis? Nej.
Är det en paprikaväxt?
Räknas den som grönsak? (jag vet att vissa som vi kallar för grönsaker egentligen är frukter och en del är rotfrukter men du vet hur jag menar?)
Finns en viss tvekan om det är en frukt eller grönsak, men för mig är det en grönsak. Tog bara något som jag associerade till på tomat. Hittade en sida som skriver, som livsmedel: grönsak, som växtdel: frukt
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej 36. Är det citron? Nej. 37. Chili? Nej. 38. Finns frukten att köpa i vanliga mataffären? Ja. 39. Tomat? Nej, men det var ganska nära! 40. Potatis? Nej. 41. Är det en paprikaväxt? Nej. 42. Räknas den som grönsak? Ja, det är varken en frukt eller rotfrukt.
Är det gurka?
1. Är det något levande? Ja, men den kan inte röra på sig. 2. Är det en växt? Ja. 3. Är det ett träd? Nej. 4. Är det en inneväxt? Man kan ha den både inne och ute. 5. Är den giftig? Nej. 6. Är det en blommande växt? Ja, dom har blommor en stund. 7. Är det en säsongsblomma? Ungefär. 8. Är det en pelargon? Nej. 9. Är den vanligt förekommande? Ja. 10. Är den relativt billig att köpa? Ibland. 11. Doftranka? Nej. 12. Hortensia? Nej. 13. Begonia? Nej. 14. Är det en orkidé? Nej. 15. Passionsblomma? Nej. 16. Lyckliga Lotta/Flitiga Lisa? Nej 17. Krysantemum? Nej. 18. Finns den med olikfärgade blommor? Nej. 19. Ros? Nej. 20. Änglatrumpet? Nej. 21. Finns den i många olika färger? Nej. 22. Har den vita blommor? Nej. 23. Rosa? Nej. 24. Blir den stor? Ja. 25. Lila blommor? Nej. 26. Gula blommor? Ja. 27. Solros? Nej. 28. Blommar den på våren? Ja. 29. Forsythia? Nej. 30. Påsklilja? Nej. 31. Räknas det som krukväxt? Ibland, men dom behöver inte vara det. 32. Är det en medicinalväxt? Dom används inte som medicin, men deras "frukter" är ätbara. 33. Porslinsblomma? Nej. 34. Är frukten söt? Nej. 35. Är den sur? Nej 36. Är det citron? Nej. 37. Chili? Nej. 38. Finns frukten att köpa i vanliga mataffären? Ja. 39. Tomat? Nej, men det var ganska nära! 40. Potatis? Nej. 41. Är det en paprikaväxt? Nej. 42. Räknas den som grönsak? Ja, det är varken en frukt eller rotfrukt. 43. Är det gurka? Det är det! Grattis Kyllan56! Du får göra nästa tråd. :)
Grattis Kyllan!
Grattis, det var svårt!🌺
Ja det var svårt! Jag kom bort mig helt på det där med krukväxt 😛
Tackar tackar Stollan och Amandla!🌺😃Ren tur! Min farfar odlade allt man kan odla i Sverige och jag kunde plötsligt se gurkväxtens gula blommor. Ibland snöar man in på något och det är svårt att komma loss, det har inte minst jag erfarenhet av.😉