Övning, öppen för alla.
Jag tänkte dra kort för mig själv och kommande vecka som jag tolkar. Ni får gärna lägga egna kort och tolka dem samt att vi hjälps åt att tolka åt varandra så vi får riktigt härliga aspekter på våra kort, vad säger ni?
Du bestämmer själv vilka redskap du använder och hur många eller få kort/runor etc du lägger. Skriv i tråden tydligt vilken fråga du haft och vilka kort som kom upp på vilken position.
Med position menar jag exempelvis dåtid, nutid och framtid.
Lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jahapp då har jag fått gjort min läggning då. Valde min älskade Fey-tarotlek.
Mina kort blev…
något positiv: tio i svärd.
se upp med; drottning i svärd vilket jag inte förstod så jag drog ett till och fick den hängde upp och ner fast alla kort var rättvisa innan blandning… Och på ett gott ord på vägen kom de älskade upp, också den uppåner.
Min tolkning är att jag kommer ha mycket tankar och mentala områden som jag på gott och ont måste ta i tu med och tänka igenom. Den hängde som kom upp och ner tolkar jag som att jag inte sitter fast i mönster som binder mig eller? Någonting med drottningen säger mig "diplomati" och "stöd" men det är inte mer än så.
De älskade som kom uppåner säger mig att jag ska lära mig att leva och njuta i ensamheten som är. Utan att behöva ha vare sig M eller barnen här. Njuta av min egen inre styrka och veta att ensam rent fysiskt inte är döden. En svår bit att tackla för mig.
Kom mer än gärna med tankar och synpunkter på min tolkning.
/ Skogshumblan
Nu har jag dragit tre kort för min hälsa. Jag använder tarotleken "Wheel of the year Tarot.
Något positivt blev 2 i Pentagram.
Något att se upp med blev 7 i Stavar.
Ett gott ord på vägen blev Eremiten.
Jag är så dålig på detta och undrar om jag egentligen fick svar på min fråga, för det skulle lika gärna kunna vara svar på någon annan fråga som jag redan vet svaret på!
2 i Pentagram, 2 olika val angående min ekonomi eller 2 olik val om hur jag skall göra med att stanna inne eller gå ut och "leka" med mina kompisar (som kortet visar).
7 i Stavar visar människor som kämpar mot en översvämning och jag tolkar det som att jag fortfarande får kämpa vidare med min förkylning och försöka allt jag kan för att hålla den under kontroll.
Eremiten visar på att det bästa vore nog om jag höll mig undan från andra människor under denna veckan men det blir svårt då jag måste ut och handla, få frisk luft mm.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hej på er
Jag kikar in här och läser det ni skriver nästan varje dag. Men jag har nog inte skrivit något själv tidigare. Jag provade att dra 3 kort för mitt eget jag och för veckan som kommer.
Jag bad innan läggningen om stöd av mina guider så allt skulle bli rätt. Och så bad jag dem om hjälp med tolkningen.
Hur brukar ni göra när ni lägger Tarot? Går ni enbart på intuitionen? Jag vet inte riktigt vad som är bäst. Kram <3
något positivt: Riddare i stavar.. Här går det undan i raketfart i medvind i det jordiska och i det andliga. Ett mycket bra kort.
se upp med: Balans - Triumfkort nr 8… Se till att du är balanserad inför det som ska komma. Jorda dig lite oftare.
se upp med: Stjärnan - Triumfkort nr 17 … Se till att ha dina kanaler rena och fina för kanalisering och andekontakt.
Hej Christina och välkommen hit in! Kul att du skriver också, alltid roligt när medlemmarna skriver här inne!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hej Christina, välkommen hit.
Jag gör som du, ber mina guider om hjälp och sen är det en blandning mellan intuition och läsa rakt ur boken som gäller är jag tolkar. Jag tycker man känner rätt väl när man fått rätt tolkning. Tills jag fått rätt tolkning, oavsett om det är för andra eller mig själv jag lägger, är det som att jag är lite rastlös i kroppen.
Hoppas du är med på övningar fler gånger framöver, alltid kul att se hur andra tänker och växer.
/ Skogshumblan
Tack snälla ni för svar 😃 Jag har hållit på med att lägga Tarot för mig själv i något år nu. När jag inte ber guiderna om hjälp att tolka korten, då kommer det ingenting, och jag blir då tvungen att läsa tolkningen i boken som hör till. Tur att guiderna står till förfogande och hjälper till :-)
Något positivt prinsessa stavar : du kommer få ett meddelande/besked av något slag-…lönebesked men även kanske skattebesked ..vemvet.
Något att se upp med narren omvänd : svårt att säga nej ..tja kan ju inte välja på jobb precis så där måste man göra saker man inte alltid gillar..
Ett gott ord på vägen kejsaren : planera bättre ? känn trygghet ? ..får ju lönen nästa vecka så det är ju en viss trygghet men även planering
Jaha ja. Denna vecka var ju inte ett smack vad jag trodde. Eller rättare sagt. Jag måste missat massor ur korten. Tankarna och kraften i att tänka stämde bra. De rädslor jag haft inför hur jag skulle klara olika saker kom delvis på skam och de älskande som kom upp å ner visade sig handla om att inte låta konventioner hindra. Så mkt för min tolkning! :)
/ Skogshumblan